וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חגי סטודנטים לא-יהודים יוכרו כיום חופש

אוניברסיטת חיפה החליטה להעניק באופן תקדימי משנת הלימודים הנוכחית ימי חופש לציון חג המולד, חג הקרבן וסיום צום הרמדאן. "מקווים שההחלטה תעצים את הישראליות המשותפת"

סנאט אוניברסיטת חיפה, בראשות רקטור האוניברסיטה, פרופ' דוד פרג'י, החליט השבוע על הענקת שלושה ימי חופש לסטודנטים באוניברסיטה לציון חגי נוצרים, דרוזים ומוסלמים. מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה באוניברסיטאות בישראל. לפי ההחלטה, שתיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הנוכחית, הסטודנטים יקבלו יום חופש נוסף לציון חג המולד, חג הקרבן ועיד אל-פיטר, המציין את סיום צום הרמדאן.

ימי החופש נקבעו על ידי הנהלת האוניברסיטה באמצעות ועדה מיוחדת שהורכבה לשם כך. עד כה, תלמידים שביקשו לציין חגים אלה היו יוצאים לחופשה על דעת עצמם. יצוין כי חלק מהחגים נחגגים בתאריכים שבהם הסטודנטים ממילא נמצאים בחופש (בחודשים ספטמבר או אוגוסט למשל). מהאוניברסיטה נמסר עוד כי המהלך לא יפגע במכסת ימי הלימוד, וכי ימי הלימוד הנוספים יתווספו בשנה הבאה, למשל בתקופה שבין פסח לחג המימונה, ובכך לא תיפגע מכסת ימי הלימוד.

"סטודנטים מדתות שונות התלוננו על פגיעה"

נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר בהחלטה תקדימית שמשקפת את החזון שלנו. המצוינות האקדמית במחקר והוראה היא ייעודנו הראשון במעלה, ואנו חותרים לעשות זאת בתרבות של סובלנות ופתיחות. אנו מאמינים שהרב-תרבותיות של הקמפוס שלנו תורמת לאיכות המחקר והבוגרים שלנו וליכולתם להתמודד עם סביבת העבודה הרב-תרבותית של המאה העשרים ואחת". עוד אמר שפירא: "על המצוינות האקדמית שלנו תעיד יותר מכל העובדה שלאחרונה נבחרנו להוביל קבוצה של אוניברסיטאות מובילות בישראל בנושאים בעלי חשיבות אסטרטגית, הראשון הוא חקר הים והשני החינוך בסביבת המידע החדשה במדינת ישראל".

שפירא הוסיף: "אנו באוניברסיטת חיפה מעניקים השכלה אקדמית למירב הקצונה של כוחות הביטחון, ולצד זה לומדים אצלנו בני כל הדתות ושכבות האוכלוסייה, המציינים את המגוון הרחב של האוכלוסייה בישראל. הסטודנטים שלנו לומדים ביחד, חוקרים ביחד, ונראה לנו רק טבעי שגם יוכלו לציין את החגים החשובים להם ביחד".

יוסי מזרחי, יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, אמר בתגובה להחלטה: "לאורך השנים סטודנטים מדתות שונות באו בתלונות בנוגע לפגיעה בהם בשל המשך הלימודים למרות חגיהם. מתוך ראייה של 'אהבת לרעך כמוך' וזיהוי הבעיה, אגודת הסטודנטים תמכה במהלך הפיכת שלושה חגים מדתות אחרות לחופשים כלליים באוניברסיטה. אנו מקווים כי החלטת הסנאט תעצים אף יותר את הישראליות המשותפת וקבלת השונה כפי שבאה לידי ביטוי בקמפוס אוניברסיטת חיפה, ותסייע לסטודנטים להצליח בלימודיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully