וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ומקבילו ברשות נפגשו: נחזק הכלכלה הפלסטינית

לפיד ושר האוצר הפלסטיני בשארה נועדו לראשונה וסיכמו כי צוותי עבודה משותפים ייפגשו אחת לשבועיים. "כלכלה חזקה היא מתכון להולכת הפלסטינים מחוץ למעגל האיבה", אמר לפיד

שר האוצר יאיר לפיד קיים היום (ראשון) פגישת עבודה ראשונה עם מקבילו הפלסטיני, שוקרי בשארה, שמונה לתפקיד רק לאחרונה, עם הקמתה של הממשלה החדשה ברמאללה. במהלך הפגישה, שהתקיימה בשעות הצהריים במשרד האוצר בירושלים, סיכמו שני השרים על לוח זמנים משותף להתנעת שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לפלסטינים, שידע עליות ומורדות בשנים האחרונות על רקע הקיפאון המדיני. בין השאר סיכמו השרים כי צוותי עבודה משותפים של כלכלנים משני הצדדים ייפגשו לדיונים לפחות אחת לשבועיים, וכי פורום בכיר משני הצדדים ייפגש אחת לחודש. לוואלה! חדשות נודע כי בראש הצוות הבכיר הישראלי יעמוד מנהל רשות המיסים, משה אשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיזוק הכלכלה יוביל להידברות. לפיד ובשארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר האוצר לפיד אמר במהלך הפגישה כי הוא מאמין שכלכלה חזקה ברשות הפלסטינית "היא המתכון להולכת הפלסטינים אל מחוץ למעגל האיבה על ישראל", וכי חיזוק הכלכלה יוביל להידברות. הוא הוסיף כי מטרת הפגישה מבחינתו היא "לפתור בעיות, כי כך נוהגים אנשים שנמצאים אחד לצד השני ורוצים להקל אחד על השני". לפיד ובשארה סיכמו כי במקביל לעבודת הצוותים המשותפים, אחת לכמה חודשים תיערך ביניהם פגישה שבה ידונו בסוגיות הכלכליות החשובות המשותפות לשני הצדדים.

יש לציין כי הרשות הפלסטינית היא יעד הייצוא השלישי בגודלו של ישראל, אחרי ארצות הברית ובריטניה. בשנת 2012 הסתכם הייצוא מישראל לרשות בכ-2.9 מיליארד דולרים, ירידה של 19% לעומת שנת 2011, אז עמד הייצוא על כ-3.6 מיליארד דולרים. לשם השוואה, הייצוא הישראלי לסין בשנה החולפת הסתכם בכ-2.4 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully