וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת': "נתניהו אינו אדם קיצוני, הוא פרגמטי"

נביל שעת' טען כי הפלסטינים התחייבו ל"דרך לא אלימה" והביע נכונות לפתוח במשא ומתן מדיני. הוא הציע לנתניהו לפטר את דני דנון ולתת ללבני ויחימוביץ' לנהל את המשא ומתן

נביל שעת', מבכירי הרשות הפלסטינית ואחד המקורבים ליו"ר הרשות אבו מאזן, התייחס הבוקר (חמישי) בפגישה עם כתבים ישראלים בלשכתו ברמאללה למאמצים לחדש את המשא ומתן המדיני ואמר כי הרשות משקיעה משאבים עצומים במאבק בטרור: "אנחנו מוציאים 60% מההוצאות שלנו על ביטחון שהוא לא ביטחון שלנו אלא הגנה עליכם. אני לא ראיתי מעולם אסירים שמוציאים פ?ני שהם מקבלים כדי לשמור על הסוהרים שלהם". שעת' הוסיף "אבל אנחנו עושים את זה בגללנו ולא בגללכם. אידאולוגית, התחייבנו לדרך לא אלימה ואנחנו מקיימים את הבטחותינו, ולא כדי לציית להוד מעלתו סגן השר דני דנון. אני במקום נתניהו הייתי מפטר אותו".

ייאוש ברשות הפלסטינית: "נתניהו הורס את השלום".
"אני ממליץ שהנשים שלכם ינהלו את המו"מ". שעת'

שעת' התייחס גם לראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו ואמר: "אני לא חושב שהוא קיצוני, הוא אדם פרגמטי. אם נתניהו היה אומר שהוא מוכן לשבת למשא ומתן על בסיס גבולות 67', היינו מתיישבים לשולחן המשא ומתן מחר".

שעת' גם התייחס לח"כ שלי יחימוביץ' והשרה ציפי לבני ואמר: "אני ממליץ שהנשים שלכם ינהלו את המו"מ כי הן הרבה יותר מוצלחות. הייתה לי פגישה טובה עם יחימוביץ' בגרמניה. אני חושב שהיא תהיה יותר מעורבת בתהליך. לבני היא אדם טוב ועשתה עבודה טובה בניהול המשא ומתן. אבל יש לה סיעה של שישה ח"כים. אני לא חושב שעם הקואליציה הזו ועם ראש הממשלה הזה אפשר לעשות הרבה".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בפולין, פגישה עם ראש ממשלת פולין. יוני 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
שואף להגיע לפשרה היסטורית. נתניהו ומקבילו הפולני/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו, המבקר כעת בוורשה, בירת פולין, התייחס אמש למשא ומתן עם הפלסטינים, וטען כי הוא שואף להגיע לפשרה היסטורית עימם. במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הפולני דונלד טוסק, אמר נתניהו כי היעד שלו הוא "להגיע לפשרה היסטורית שתשים קץ לסכסוך בין ישראל לפלסטינים אחת ולתמיד: מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית, עם הסדרי ביטחון הדוקים לישראל".

נתניהו אמר כי ישראל מוכנה לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים באופן מיידי, "ללא תנאים מוקדמים", וקרא לפלסטינים לנהוג באופן דומה: "הגיע הזמן להפסיק את הוויכוח על תנאים מוקדמים. בואו נפתח בשיחות באופן מיידי". הוא סיכם את דבריו במלים: "אני מוכן לשלום, ואני מקווה שגם הפלסטינים מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully