וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרה בפונדקאות: המדינה תאשר מרפאות בחו"ל

מהודעה שמסר היועץ המשפטי לממשלה עולה כי ישראל תפקח על מרפאות בחו"ל שבהן מתבצע ההליך באמצעות ועדה בין-משרדית מיוחדת. אישור הוועדה יהווה תנאי לקבלתו של "צו ההורות"

צעד נוסף לקראת אישור המדינה את הליכי הפונדקאות בחו"ל: מדינת ישראל תחל באישור מרפאות המבצעות את ההליך בחו"ל כתנאי לקבלת צו הורות להורה שאינו ההורה הביולוגי של הילד. עד כה, בני זוג שהיו מעוניינים לבצע הליך פונדקאות בחו"ל לא היו כפופים לשום חוק או נוהל בישראל, ופעלו באופן עצמאי על פי חוקי המדינה שבה התבצע ההליך. מהודעה שהעביר היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עולה כי ישראל מתחילה בפיקוח על ההליך בחו"ל באמצעות ועדה בין-משרדית שתאשר את המרפאות שבהן יבוצע ההליך, זאת כתנאי לקבלת "צו הורות" להורה שאינו הורה ביולוגי של הילד בהגיעו לישראל.

אילוסטרציה. DanielW, ShutterStock
עד כה, בני זוג שהיו מעוניינים לבצע הליך פונדקאות בחו"ל לא היו כפופים לשום חוק או נוהל בישראל/ShutterStock, DanielW

לפני כחודש הודיעה המדינה לבג"ץ כי תאפשר את מתן "צו ההורות" שיכיר בהורה שאינו ביולוגי כהורה של הילד בהתקיים תנאים מסוימים. זאת במקום הליך האימוץ שהיה נהוג עד כה. מהודעת היועץ המשפטי לממשלה עולה כי על מנת לקבל את הצו, יש לעמוד בכמה תנאים, ובהם ביצוע ההליך במרפאה שתאושר על ידי המדינה. הוועדה הבין-משרדית תחליט אם לאשר את המרפאות על פי כמה קריטריונים, בהתבסס על דוח ועדת מור יוסף שבחנה את הנושא.

בין התנאים ניתן למנות היבטים שונים, כמו בחינתו של הסכם הפונדקאות. משמעות הדבר היא בדיקת קיומו של נוסח קבוע של הסכם בין האם הפונדקאית לבין ההורים המיועדים, שבו ייקבע כי ישולמו הוצאותיה הרפואיות של הפונדקאית במעקב ההיריון והלידה. כמו כן יסוכם כי ההורים הגנטיים יקבלו לרשותם את הילד שייוולד בכל מקרה שהוא, גם אם יסבול ממום כלשהו. ההסכם מגן על זכותה של הפונדקאית על גופה וקובע כי היא חתמה על ההסכם מרצונה החופשי ובשפתה טרם ההיריון.

עוד כוללים התנאים בחינה של חוקיות ההליך על פי הדין החל במדינה שבה בוצע ההליך. תנאי זה כולל הגשת חוות דעת מטעם עורך דין מהמדינה הזרה ולפיה ההליך מותר במדינה, המרפאה המבצעת את ההליך הינה בעלת רישיון ונמצאת תחת פיקוח, חוקי המדינה קובעים כי היילוד יהיה ילדם של ההורים המיועדים ולא של הפונדקאית וכי ניתן להוציאו מהמדינה ועוד.

בהתקיים התנאים האמורים תעניק המדינה הכרה למרפאה. בהמשך יגישו ההורים לבית המשפט את הסכם הפונדקאות, את הסכמת הפונדקאית למסירת התינוק, ולאחר תסקיר של עובד סוציאלי יינתן צו ההורות. יש לציין כי המדינה תאפשר להתחיל בתהליך טרם לידת התינוק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully