וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פוטין לקה בשבץ? צפו בנאום המוזר שנשא באנגלית

חרושת השמועות על מצבו הרפואי של נשיא רוסיה מסרבת לשכוך. בנאום רשמי שנשא באנגלית הוא נראה כשפניו מתעוותים וידו מזנקת לאוויר. בעבר נטען שהוא סובל מגידול בגב

צילום: הקרמלין, עריכה: גדי וינסטוק

פרט לשפת אמו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דובר גרמנית שוטפת וגם צרפתית. לפני כמה שנים הוא אף נשא נאום שלם בגרמנית בפני הפרלמנט בברלין. את השפה למד בזמן ששירת בתפקיד בכיר בק-ג-ב בברלין המזרחית. בשל כישוריו כמרגל-עבר, הופתעו רבים לגלות שדווקא שפת האנגלית אינה שגורה בפיו.

בעבר העניק פוטין כמה ראיונות קצרים באנגלית, אך סרטון רשמי שפרסם הקרמלין השבוע העלה חשד כי הנשיא הרוסי שכח את השפה, או שהוא מתקשה לפתע לדבר אותה. בסרטון נראה פוטין עומד בפני מצלמה ומקריא ממסך נאום, בו הוא מצהיר על רצונה של רוסיה לארח בשנת 2020 את היריד העולמי (תערוכת "אקספו").

הוועידה המארגנת של היריד יושבת בפריז, ולכן לא ברור מדוע בחר פוטין לדבר דווקא באנגלית; ואולם, כמה בלוגרים הזכירו כי ההיגיון הרוסי אינו משחק תפקיד בשיקולים האלה, שכן פוטין גם בחר לארח בקרוב את אולימפיאדת החורף בסוצ'י - מהמקומות החמים ביותר ברוסיה. עוד יצוין כי לאחרונה בחר פוטין להכריז על גירושים מאשתו דווקא בהפסקה בין שתי מערכות של הבלט הרוסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנמר הרוסי" בתמונה שתיעדה את כאבי הגב שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך או כך, במגזין "אטלניק" התעסקו בעיקר בנאום המוזר של פוטין, ובשאלה האם השפה העילגת שבה דיבר, לצד עוויתות משמעותיות שנראות בפניו, עשויים להעיד על שבץ שעבר. הבלוגר מייקל ווייס ציין כי פוטין, שנודע כמאצ'ו, מקפיד תמיד להיראות במיטבו כשהוא מול המצלמה. כתבת ה"גרדיאן" במוסקבה, מרים אלדר, ציינה כי פוטין מזיז בסרטן את ידו השמאלית בעצבנות למעלה ולמטה - בזמן שידו הימנית קפואה במקום. כמה מומחים שציטט ה"אטלנטיק" טענו כי ייתכן ומדובר בתסמינים שנותרו משבץ קל שעבר פוטין, או בתוצאה של טראומה במהלך לידתו.

הטענה לפיה פוטין עבר שבץ מוחי כבר הוזכרה ב"אטלנטיק" ב-2005, בכתבת פרופיל נרחבת שנעשתה על הנשיא הרוסי. בין היתר, מזכיר המגזין כי גם הסנאטור האמריקני לשעבר, בוב דוד, סבל מקשיים ניכרים בתנועה, אך תירץ זאת בפציעה ישנה ממלחמת העולם השנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וראש הממשלה דמיטרי מדבדב, בישיבה של הדומה במוסקבה. מאי 2012. Mikhail Metzel, AP
לפעמים מעוותים את הפנים גם סתם בשביל הכיף. פוטין וראש הממשלה מדבדב/AP, Mikhail Metzel

לפוטין מלאו 60 שנים בחודש אוקטובר האחרון. הוא מחזיק חגורה שחורה בג'ודו וחובב ספורט אתגרי, אך בסוף השנה שעברה תועד צולע בכמה אירועים פומביים, בחודש אוקטובר הוא כמעט ולא יצא את מוסקבה ונמנע מנסיעות לאורך כמה שבועות. בשל כך בוטלו או נדחו כמה אירועים חשובים שתוכננו בחודשיים האחרונים, בהם כנס של מדינות חבר המדינות שהיה אמור להיערך בטורקמניסטן.

ביטולי ההופעות הפומביות של פוטין עוררו חרושת שמועות על מצבו הרפואי, שחזרו כעת עם גירושיו הפתאומיים מאשתו. בשעתו סוקרו בהרחבה כאבי גב מסתוריים מהם סבל שתיעדו אותו נשען בכאב על שולחנו וצולע במשרד. היומון הגרמני הנפוץ "בילד" טען בשעתו כי ייתכן ופוטין סובל מגידול סרטני בעמוד השדרה.

דובר הקרמלין טען בתוקף, מאז ועד היום, כי פוטין אינו סובל מבעיה בגב, ושלל את הדיווחים נרחבים שהתפרסמו גם בעיתונות הרוסית ובכלי תקשורת במזרח אירופה, לפיהם פוטין עלול להזדקק לניתוח כלשהו שעשוי להשביתו מעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully