וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסויים מתקדמים לצוללת החדישה של חיל הים

13.6.2013 / 12:32

צוללת אח"י תנין נכנסת לשלב האחרון של הניסויים, ועוברת לבדיקות בתוך מתקן סודי במים עמוקים. משלחת קציני צה"ל שתכלול מפקד צוללת תצא בקרוב לגרמניה לקראת ההפלגה ארצה

צילום: דו"צ, עריכה: יאיר דניאל

טקס השקת הצוללת בשנה שעברה

התקדמות במסירת הצוללת הרביעית מגרמניה לישראל: גורמי צבא וביטחון בכירים מאשרים כי בקרוב תעבור צוללת ה"דולפין" - אח"י תנין, שקיבלה ישראל מגרמניה, מניסויים במים רדודים לניסויים במים עמוקים, בהם קיימים תנאים קיצוניים של לחץ וטמפרטורה – דבר המעיד כי היא נמצאת בשלב הסופי של סדרת הניסויים לקראת המעבר מהמספנה בגרמניה לישראל.

הגורמים הדגישו כי סדרת הניסויים הסופית היא אבן דרך בבחינת שרידותה של הצוללת והמערכות הנלוות שלה. במסגרת ההכנות לקליטת הצוללת תצא בקרוב מישראל משלחת של חיל הים הישראלי שתכלול מפקד צוללת וצוות בשירות סדיר וקבע לקראת ההפלגה הארוכה לישראל. גורם צבאי בחיל הים אישר את הפרטים ומסר כי הניסויים מבוצעים על פי התיכנון בתיאום עם הגרמנים.

צוללת דולפין. AP
הצוללת אח"י תנין במספנה בגרמניה/AP

כמו כן, עדות נוספת לכך שבקרוב תגיע הצוללת לארץ היא העובדה כי הגרמנים השיגו אישורים מתאימים לבצע את הניסויים עבור הצוללת באתר שמסווג כסודי. בשנת 2010 הממשלה הנורבגית סירבה להצעה המשותפת של ישראל וגרמניה לקחת חלק בייצור הצוללת אח"י תנין בטענה כי על פי החוק במדינה אסור לה לסייע בתחום הביטחוני למדינות שנמצאות באזור של עימות צבאי. למרות ניסיונות דיפלומטים ישראליים וגרמניים לאשר את הניסויים של הצוללות באתר מיוחד בשטח הימי של נורבגיה, בה יש מפרץ המתאים לאימוני צוללות, התבצר משרד ההגנה הנורבגי בעמדתו. לכן, נאלצו נציגי משרד הביטחון וצה"ל לחפש אחר אלטרנטיבות אחרות, מאחר שתנאי המים באזור המספנה של חברת HDW בעיר קיל הגרמנית לא מאפשרים לבצע את הניסוי.

בחודש מאי בשנה שעברה הושקה הצוללת אח"י תנין, שנחשבת לאחת המתקדמות בעולם, בטקס שהתקיים במספנת החברה. מחירה של הצוללת עומד על כחצי מיליארד דולרים, כאשר שליש מהסכום ממומן על ידי ממשלת גרמניה. חודש לפני כן חתם שר הביטחון דאז, אהוד ברק, על הסכם בנייה ואספקה של צוללת חדשה ומשופרת – השישית במספר של ישראל, שאמור להגיע ארצה ב-2017. בחודש אפריל האחרון הושקה בגרמניה הצוללת אח"י רהב, הצוללת החמישית במספר שנמצאת גם היא בסדרת הניסויים עם אח"י תנין, ואמורה להגיע לארץ ב-2014.

ממשרד הביטחון ודובר צה"ל נמסר כי "מערכת הביטחון פועלת על פי תוכנית מתוכננת מראש בתיאום מלא עם הממשל הגרמני ועם המספנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully