וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושקה הצוללת החמישית של חיל הים: תצטרף בקרוב למערך

29.4.2013 / 16:30

בטקס שנערך בגרמניה במעמד מפקד חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון, הוסר הלוט מעל אח"י רהב. אחרי שתצויד במערכות מתקדמות, תגיע הצוללת, בעלת "יכולת המכה שנייה", לישראל

ממשיכים להתחמש: מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי שני ומפקד חיל הים האלוף רם רוטברג, השיקו בבוקר (שני) את הצוללת החמישית של מדינת ישראל בטקס שנערך בעיר קיל, בגרמניה. במסגרת הטקס, שהיה במעמד בכירים במשרד הביטחון הישראלי, חיל הים, ובכירי משרד ההגנה הגרמני, הוסר הלוט מעל הצוללת מסוג דולפין (AIP) - המוגדרת כאחת הצוללות המתקדמות בעולם. כלי השיט הורד למים והוענק לו באופן רשמי השם אח"י "רהב". כמיטב המסורת ניפצו הבכירים הישראלים והגרמנים בקבוק שמפניה על דופן הצוללת.

אחרי שהועברה הצוללת באופן רשמי לידי חיל הים ומשרד הביטחון, יוטמעו בה מערכות שונות ומסווגות של צה"ל כבר השבוע. בהדרגה, יתחילו הלוחמים להתאמן עליה עד שתהפוך למבצעית. בחיל הים מעריכים כי עוד השנה היא תגיע לישראל ותצטרף לצי הצוללות של צה"ל. התוספת המשמעותית ליכולות חיל הים, בדמות צוללת חמישית, מגיעה אחרי שרק בשנה שעברה הצטייד צה"ל בצוללת אח"י "תנין". בשנת 2017 על פי הערכות בצה"ל תצטרף גם צוללת שישית - שטרם נבחר לה שם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על השקת הצוללת ואמר: "הצוללות הן כלי אסטרטגי במארג העוצמה של צה"ל. מדינת ישראל ערוכה לפעול בכל זמן ובכל מקום, באוויר בים וביבשה כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

השקת הצוללת החמישית של ישראל בעיר קיל בגרמניה. מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל.) אודי שני, ומיכל רוטברג רעייתו של מפקד חיל הים. אפריל 2013. משרד הביטחון
טקס השקת הצוללת אח"י רהב, הבוקר בגרמניה. מפקד חיל הים האלוף רוטברג/משרד הביטחון
השקת הצוללת החמישית של ישראל בגרמניה. מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל.) אודי שני, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון שמואל צוקר, ורמצ"ד חיל הים תא"ל משה (צ'יקו) זנה. אפריל 2013. משרד הביטחון
הוסר הלוט מעל הצוללת אח"י רהב/משרד הביטחון

מחיר כל אחת מהצוללות שרכש משרד הביטחון עומד על כ-340 מיליון דולרים, כאשר שליש מהסכום ממומן על ידי ממשלת גרמניה. בכך הפכו הצוללות לכלי הנשק היקר ביותר של צה"ל. מערך הצוללות משמש את הצבא למשימות מגוונות – אך בעיקר לאיסוף מודיעין ולהרתעה, ועל פי פרסומים זרים היא בעלת "יכולת המכה השנייה" הגרעינית. זאת, משום שעל פי פרסומים זרים, הצוללות הללו יכולות לשאת טילים בעלי ראש נפץ גרעיני. צוללות הדולפין מסוגלות גם לפעול בטווחים רחוקים מאוד מגבולות המדינה תוך מעטה חשאיות. נוסף על כך, ביכולתה של הצוללת שנקלטה היום בחיל הים לשהות פרק זמן ארוך מאד בלי צורך לעלות לפני השטח - בשונה מהצוללות הוותיקות של החיל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אח"י תקומה, צוללת מדגם דולפין. נמל חיפה, יוני 2012. AP
צוללת הדולפין "אח"י תקומה"/AP

חיל הים הישראלי, פיתח ותכנן את צוללות הדולפין, דור הרביעי של הצוללות בצה"ל - שנבנו במסגרת חבילת סיוע גרמנית. הן מצוידות במנועי דיזל-חשמל, נושאות מספר רב של אמצעי חימוש וציוד מודיעין אלקטרוני, ונעות במהירות של 20 קשר בצלילה, 11 קשר על פני הים.

הצוללות חמושות בטילי טורפדו, מוקשים, וטילים - ביניהם טיל הרפון ים-ים בעל מהירות של 0.9 מאך ולטווח של 130 קילומטרים עם ראש נפץ קרבי במשקל של 227 קילוגרמים. יש להם גם סונארים מסוגים שונים ומערכת לבקרת נשק. בצוללות מוטמעות מערכות טכנולוגיות תוצרת תעשיות ביטחוניות ישראליות כמו תדריאן, אלישרא וראדא. הצוללת, הניחנת בכושר תמרון גבוה, כוללת 30 אנשי צוות מתוכם שישה קצינים.

בשנת 2011 התברר כי אחת הצוללות עברה את תעלת סואץ ועקב כך כלי תקשורת זרים טענו כי ישראל רומזת לאפשרות לתקיפה באיראן. גורמים במערכת הביטחון אישרו כי צוללות הדולפין ביקרו בשנה האחרונה במקומות בהן הן לא צללו מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully