וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המשט האחרון של הצוללת דקר והחיפושים אחריה

10.3.2013 / 12:02

ארכיון המדינה התיר השבוע לפרסום מסמכים וצילומים המתארים את תהליך החיפוש אחר הצוללת אח"י דקר. מהמידע עולה, כי נבחנה אפשרות שבוצעה חבלה מכוונת בכלי השיט

צילום: ארכיון המדינה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

45 שנים אחרי טביעת הצוללת דקר, התיר ארכיון המדינה לפרסם מסמכים סודיים אודות הדיונים מאחורי הקלעים בממשלת ישראל שעסקו ברגעים האחרונים של הצוללת ובמלאכת החיפושים אחר שרידיה.

במסגרת הדיונים מפורטת משימת החיפושים של חיל האוויר הישראלי וחיל הים בסיוע צבאות זרים. המסמכים חושפים כי הכוחות איתרו כתם שמן גדול סמוך לחופי יוון. הצבא היווני הוזעק למקום וקבע שבנתיב הפלגה זה שט כלי שיט יווני וכפי הנראה כתם שמן זה דלף כתוצאה מתקלה טכנית. חיל האוויר ביצע 57 גיחות אוויר אך לא הצליח לגלות אף רמז להיעלמות הצוללת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצוללת אח"י דקר באחד מצילומיה הראשונים והאחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכך נשאל נציג חיל הים, אל?מ שלמה בוצר, שהעיד בפני חברי הכנסת על האפשרות של חבלה בצוללת. אל"מ בוצר הדגיש כי כל הציוד והאספקה לא הוכנסו לצוללת באריזתם המקורית כדי למנוע אפשרות של הטמנת אמצעי חבלה בצוללת. "דבר זה חייב שמירה ובדיקה לגבי העולים והיורדים", אמר בוצר, "נכון שלא היינו מסוגלים לבצע ביקורת במהלך כל עבודות השיפוץ אבל נערכה ביקורת כשהצוללת נמסרה לנו. התחתית של הצוללת נבדקה על ידי צוללנים. אני חוזר ומדגיש שחבלה בצוללת היא אפשרות מאוד בלתי סבירה במקרה הזה".

בנוסף למסמכים ניתן לראות בצילומי וידאו שהפיץ ארכיון המדינה את הרגעים האחרונים של צוות הצוללת דקר לפני ההפלגה מנמל פורטסמות ולאחר מכן קטעים מהחיפושים מהים ומהאוויר אחר הצוללת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully