וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צוללת גרעינית התנגשה במשחתת, המכ"מ קרס

14.10.2012 / 9:00

התאונה התרחשה במוצאי שבת לחופי ארה"ב, במיקום שלא נמסר. אנשי הצוות במשחתת, שעקבו אחרי נושאת מטוסים, הבחינו בפריסקופ מציץ מעל המים, אך לא הספיקו לפנות אחורנית

משחתת של הצי האמריקני התנגשה אמש (שבת) בצוללת גרעינית, במהלך אימון שהובל על ידי נושאת המטוסים "הארי טרומן". מנהלת הצי האמריקני אמרה כי התאונה אירעה לחופי החוף המזרחי של ארצות הברית, אך לא הודיעה היכן היא קרתה בדיוק. המכ"ם התת-ימי החיצוני של המשחתת - הסונאר - קרס והתמוטט מעוצמת הפגיעה, וככל הנראה נגרם נזק נוסף. מהפרטים המעטים שנמסרו לא ברור מהו הנזק שנגרם לצוללת. בצי הבהירו כי הכור הגרעיני לא ניזוק, ומסתמן שאין חשש לדליפה של חומרים רעילים אל הים. איש מאנשי הצוות בשני כלי השיט לא נפצע.

התאונה הימית בין המשחתת "סאן ג'קינטו" לצוללת "מונטפלייר" אירעה בשעה 15:30 (21:30 לפי שעון ישראל). מקור רשמי בצי אמר כי אנשי תצפית במשחתת הבחינו בפריסקופ הצוללת מציץ מעל פני המים, במרחק של כ-200-100 מטרים מהם. הם הורו לאנשי הניווט להפנות את הספינה אחורנית, אך המשחתת לא הספיקה לסטות ממסלול השיט. לפי מקור נוסף בצי, אחד ממכ"מי הספינה, הממוקם בחלק החיצוני והקדמי של החרטום ומעוצב כבועה, ספג את מרב הנזק.

משחתת הצי האמריקני "סן ג'קינטו" באוקיינוס האטלנטי. 6 ביוני 2012. AP
המשחתת "סאן ג'קינטו"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully