וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל-ביתנו נגד הליכוד: "נכנסנו למיטה חולה"

12.6.2013 / 16:18

יו"ר סיעת ישראל ביתנו התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה וחברי סיעתו על הריצה המשותפת: "הם רוצים רק להגיע לכותרות". לדבריו, עתיד הברית יתבהר רק לאחר הבחירות המקומיות

חבר הכנסת ויו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב תקף בחריפות את סיעת הליכוד ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו. במפגש עם פעילי ישראל ביתנו אמש (שלישי) בנתניה, שהקלטה ממנה הגיעה למערכת האתר izrus, התייחס חבר הכנסת ומקורבו של ליברמן בהרחבה לריצה המשותפת של מפלגתו עם הליכוד בבחירות האחרונות, ונגע גם בעתיד הברית הזאת.

"שואלים אותי לעתים קרובות מה דעתי על הנעשה בתוך הליכוד", נשמע אילטוב בהקלטה. "אז אני אומר כך – מה שקורה בתוך ליכוד זו לא הבעיה שלנו, זו הבעיה הפנימית שלהם, אין לנו סיבה או נכונות להתערב בזה, בטח שלא להיגרר למאבקי הפנים (שלהם)... זה כן מטריד מבחינה קואליציונית. סיעת הליכוד מתנהלת כאוסף של בודדים, כל מה שמנחה אותם אלו הם האינטרסים האישיים שלהם, רוצים להתבלט ולהגיע לכותרות העיתונים בכל מחיר, גם אם זה על חשבון המפלגה או שלמות הקואליציה. אין להם שום שיקול מערכתי, אין להם אינטרסים מערכתיים, הכל אינטרסים אישיים".

ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד  ביתנו. מאי 2013. טלי מאייר
"שום סניף ושום מטה של ליכוד לא תפקד". נתניהו וליברמן/טלי מאייר

אילטוב גם התייחס בהרחבה למערכת הבחירות האחרונה: "מה שראינו (במערכת הבחירות) היה דבר בלתי סביר בעליל. שום סניף ושום מטה של ליכוד לא תפקד. כל מה שעניין את ראשי המטה ואת ראשי הסניפים זה לשבץ כמה שיותר מקורבים בעבודה בשכר. אף אחד לא בדק איך הם עשו את העבודה או האם עשו אותה בכלל. כשהלכנו על ריצה משותפת עם ליכוד, חשבנו שאנו בונים מחנה לאומי רחב במיוחד. מה שקרה בפועל... הכנסנו ראש בריא למיטה חולה".

רוב הח"כים דרשו להתנתק מהליכוד

לטענת אילטוב "לאחר הבחירות רוב רובם של חברי הכנסת, ראשי הרשויות, הסגנים וראשי הסניפים של ישראל ביתנו דרשו מאיווט להכריז מיד על ניתוק מהליכוד והקמת סיעה נפרדת. הוא חשב שזה לא אתי ולא ג'נטלמני ולא רצה לפגוע בביבי... לדעתי הוא מעדיף שההכרעה בסוגיה תהיה של הליכוד ולא שלנו. שאף אחד לא יוכל להאשים אותנו, שלא יספרו שרק ניצלנו את הליכוד, קיבלנו הרבה תיקים וועדות ומיד מיהרנו להיפרד. אם ועידת הליכוד תצביע נגד האיחוד בינינו – זו החלטה שלהם ובעיה שלהם. ביבי מבין שבתוך סיעה משותפת, חברי הכנסת של ישראל ביתנו הם הגורם המייצב, הם בולם הזעזועים. אם תתקבל החלטה (להתפרק לסיעות נפרדות) והוא יישאר לבד עם הסיעה שלו – אני לא מקנא בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ח"כ אביגדור ליברמן בדרך לבית המשפט עדותה של גאולה אבן, יוני 2013. נועם מושקוביץ
ליברמן בכניסה לדיון בעניינו בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

יו"ר סיעת ישראל ביתנו התייחס גם לעתיד הברית עם מפלגת השלטון. לדבריו, "גם אם לא תתקבל שום החלטה בוועידת הליכוד בנוגע לאיחוד, החלטה שלנו תתקבל (בכל מקרה) רק לאחר (שיתבררו) תוצאות המשפט (של ליברמן) ובתום מערכת הבחירות המקומיות, קרי – בתחילת נובמבר. כך רמז לי איווט בשיחה אחרונה שלנו ביום שני בכנסת. ההחלטה היא לשמור על שתיקה ולעקוב מקרוב אחר הנעשה בתוך הליכוד. אני חושב שזו החלטה נכונה. אבל שיהיה ברור – בבחירות המקומיות אנו רצים בנפרד... בכמה מקומות נשתף פעולה עם ליכוד – במגדל העמק ובנתיבות, למשל. בכמה מקומות נלך ראש בראש, במיוחד איפה שאנו רוצים לקבל ראש עיר משלנו: בטבריה, בצפת...".

בלשכתו של אילטוב סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully