וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול מצלמות: ליברמן הביך את נתניהו סביב משאל העם

מחלוקת פומבית בין הבכירים התרחשה בישיבת סיעה שדנה בהפיכת חוק משאל העם על פינוי יישובים לחוק יסוד. "אני מבקש לשים לב לחוקים שלנו", אמר ליברמן. נתניהו: "הבהרה חשובה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

עימות פומבי ראשון לעיני המצלמות התרחש היום (שני) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעת הליכוד-ביתנו סביב סוגיית משאל העם. בימים אלה מקודמת בכנסת הצעת חוק יסוד: משאל עם. מדובר בשינוי של חוק קיים, הקובע כי יש לקיים משאל עם על כל הסדר שלום עתידי שיכלול פינוי שטחים בירושלים וברמת הגולן – מחוק רגיל לחוק יסוד. אחרי שנתניהו פתח את ישיבת הסיעה והתייחס לנושאים ביטחוניים, ביקש ליברמן את רשות הדיבור וציין כי הוא מתנגד לחוק, אולם יכבד את עמדת הקואליציה אם זו תכריע בעדו.

מול המצלמה: מחלוקת בין נתניהו לליברמן על חוק משאל העם. עומר מירון
"גם בני המיעוטים צריכים לשרת". נתניהו וליברמן, היום בישיבה/עומר מירון

"אנחנו לא מתלהבים, גם בכנסת ה-18 לא התלהבתי ממנו", אמר ליברמן. "יש ממשלה שצריכה למשול, אי אפשר כל דבר להעביר לממשל עם. אם תתקבל החלטה, נכבד אותה". הוא הוסיף כי "גם בוועדת שרים לחקיקה ננסה לשכנע". אז המשיך ליברמן והפתיע את נתניהו: "אני מבקש לשים לב לחוקים נוספים שלנו שהם קריטיים, אני מבקש לתת קדימות לנושאי המשילות. בדיוני השוויון בנטל, אנחנו מבקשים שהסיעה תתמוך בגישה שלנו – גם בני המיעוטים צריכים לשרת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בתגובה לדברים השיב נתניהו כי "ההבהרה של איווט היא חשובה. יכולים להיות חילוקי דעות בינינו. אני תומך במשאל עם כי זה לא משאל עם על כל נושא שהוא, אלא על נושא שיחרוץ גורלות. זה לא יכול להיות מוכרע ברוב מזדמן, זה מחייב החלטה של העם. נצטרך לדון בזה". הוא הוסיף כי גישתו תומכת במשאל העם.

בליכוד זועמים על שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שהתבטא לאחרונה והביע תמיכה בחוק. בכירים בסיעה הפנו כלפיו אצבע מאשימה ואמרו כי "בנסיונו לקחת קרדיט על הצעת החוק בראיונות לתקשורת, הוא הזיק לניסיון להגיע להבנות בין סיעות הקואליציה באופן שיגבש חזית אחידה". יו"ר הקואליציה יריב לוין טען כי "המהלך של בנט, שנועד רק לקבל תמונה בעיתון – ועוד על סיפור שאינו שלו – פגע פגיעה אנושה באפשרות להעביר את החוק וכולם כעסו על זה. זה לא מאפשר לסיעות הקואליציה למצות את יכולת הדיון הפנימי בנושא ולכן עלול לסכן את המהלך".

מוקדם יותר התייחסה גם שרת המשפטים ציפי לבני לסוגיה, ואמרה כי תתנגד להצעה. "זו צביעות לטעון כי מדובר בשיקוף של רצון הציבור", הסבירה. "במציאות שבה הממשלה והכנסת מאשרות את ההסכם, העם יוכל להחליט אם הוא מאשר או מטיל וטו. אבל מה קורה אם הכנסת לא מאשרת את ההסכם? במצב שכזה אף אחד לא הולך לשאול את העם. כל הסיפור הוא ניסיון למנוע הסכם ולא באמת קבלת כל החלטה של העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully