וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: ראש המוסד נועד עם מקבילו הטורקי

12.6.2013 / 12:57

העיתון הטורקי הורייט דיווח כי השניים נועדו לפני יומיים באנקרה ודנו על המלחמה בסוריה והמעורבות של איראן. על פי הדיווח, פרדו ביקש להיפגש עם ארדואן, אך זה לא השיב לו

ראש המוסד תמיר פרדו נפגש באחרונה בחשאי עם ראש המודיעין הטורקי האקאן פידאן – כך דיווח היום (רביעי) אתר האינטרנט של העיתון הטורקי "הורייט", שהוסיף כי השניים נפגשו ביום שני האחרון באנקרה ודנו בענייני סוריה ואיראן. עוד עלו בפגישה הנסיונות מצד משמרות המהפכה האיראניות והמודיעין הסורי לפגוע בטורקיה ואפשרויות לשיתוף-פעולה מודיעיני בין טורקיה וישראל.

על פי הדיווח, פרדו ביקש לקיים את הפגישה עם ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן, אך הוא לא הגיב לבקשתו. פידאן ופרדו חלקו ביניהם מידע על ההתפתחויות האחרונות במלחמת האזרחים בסוריה ועל השפעתה של איראן בה. עוד דנו השניים על החלפת מידע מודיעיני בין המדינות לפני הוועידה הבינלאומית בז'נבה על גורלה של סוריה. השניים, כך נטען בהורייט, דנו במצב בטורקיה, לאחר שבועיים של הפגנות אלימות ברחבי המדינה נגד הממשלה הטורקית.

הפגנות ועימותים עם שוטרים מול כיכר טקסים, איסטנבול, טורקיה. 11 ביוני 2013. רויטרס
הבכירים שוחחו גם על המצב המידרדר בטורקיה/רויטרס

חשוב לציין כי ארדואן רמז בשבוע שעבר בראיונות לתקשורת הטורקית כי המפגינים נגד שלטונו נעזרים ב"ארגוני מודיעין של מדינות זרות". לא ברור אם העובדה שפרדו וראש המודיעין הטורקי נפגשו נועדה להרגיע את הרוחות ולהתנער מהרמיזה בדבר מעורבות זרה - אולם נדמה שמדובר בשלב נוסף בהתחממות ביחסים שבין ירושלים ואנקרה.

לאחרונה התגברו איומיו של נשיא סוריה בשאר אסד נגד ישראל. העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה דיווח ביום שני האחרון כי אסד "רציני לחלוטין" ביחס לאיומו לפתוח חזית מול ישראל בגולן. לפי הדיווח, אסד אמר לעיתונאים ירדנים שעמם נפגש כי אין בכוונתו "לשגר לישראל פגזים מאולתרים באופן אקראי מפעם לפעם", אלא הבהיר שהוא רוצה בלחימה ארוכת טווח. "ההתנגדות תהיה מחושבת ומתמשכת, ותדאג תמיד לשמור על יוזמה ולקבע את זירת הסכסוך באופן שישרת את המאבק ויפגע באויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully