וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה: האם שגריר ארה"ב שידל זונות וניצל קטינים?

הווארד גוטמן, בן לניצולי שואה, עומד במרכז חקירה מתגלגלת בטענה שפנה לנערות ליווי. הוא מכחיש בתוקף, ובוושינגטון מבהירים שלא היה טיוח: "בעבר כבר הובלנו פקידים למאסר"

שגריר ארה"ב בבלגיה, הווארד גוטמן, עומד במרכזה של חקירה מביכה המתפתחת במהירות, שבה הוא חשוד כי השתמש בשירותיהן של נערות ליווי וייתכן שניצל מינית קטינות או קטינים. אמש (שני) דווח כי בכיר במחלקת המדינה נחקר בחקירה פנימית בחשד להאשמות הללו, והערב, בהתפתחות מהירה של הפרשה, נחשף כי מדובר בשגריר בבלגיה. בראשית השבוע דווח על חשד לטיוח חקירות במחלקת המדינה, שעסקו בין היתר בבדיקת טענות לפיהן מאבטחים של שרת החוץ לשעבר, הילרי קלינטון, השתמשו בנערות ליווי.

הפרשה נחשפה לפי מסמכים פנימיים שהגיעו לידי הרשתות אן-בי-סי וסי-בי-אס. המגזין פוריין פוליסי חשף הערב כי מדובר בגוטמן, בן 57, ופרסם הכחשה מטעמו: "אני כועס ועצוב על ההאשמות חסרות-הבסיס הללו שהתפרסמו בעיתונות, ועל כך שאני מביט בארבע שנות השירות שלי בבלגיה מתנפצות לרסיסים".

שגריר ארה"ב בבלגיה, הווארד גוטמן. AP
שגריר ארה"ב בבלגיה, הווארד גוטמן. "ארבע השנים האחרונות מתנפצות לרסיסים"/AP

גוטמן, בן למשפחת ניצולי שואה, הוא עורך דין בהכשרתו ותרם 500 אלף דולרים לקמפיין הבחירות של ברק אובמה ב-2008. לפי היומון "ניו יורק פוסט", גוטמן כבר זומן לבירור בוושינגטון אצל תת-שר החוץ פטריק קנדי, אך עדיין מחזיק במשרתו.

"רשת סמים מחתרתית"

לפי רשת סי-בי-אס, החקירה הפנימית עוסקת בלפחות שמונה מקרים של התנהגות לא-נאותה מצדו של השגריר ומצד עובדים אחרים בשירות החוץ, שכללו פנייה לנערות ליווי, בין היתר בזמן נסיעות לחו"ל, וכללו גם ב"הפעלת רשת סמים מחתרתית". כמו כן, מסתמן שחלק מההאשמות החמורות ביותר מתייחסות לשגריר גוטמן.

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן פסאקי, הכחישה בתדרוך בוושינגטון כי שירות החוץ מנסה לטייח את החקירה, והבהירה כי אנשיה מטפלים בכל מקרה חשוד של התנהגות מסוג זה. לדבריה, בעבר פעלה המחלקה למאסרם של נאשמים מקרב אנשי משרד החוץ שהורשעו בפלילים. עם זאת, היא סירבה להתייחס למקרה הספציפי, והפנתה את העיתונאים למשרד המשפטים. בהמשך אמרה כי תלונות מסוג זה מטופלות בידי צוות חוקרים חיצוני ועצמאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עיתונאי ותיק בבריסל ששוחח בנושא עם המגזין פוריין פוליסי סיפר כי גוטמן נחשב "לאגדה בבלגיה". לדבריו, השגריר דואג לשמור על קשרים עם המקומיים, ונודע בתור "הברנש האמריקני שמטייל לערים מחורבנות קטנות, שאפילו הבלגים עצמם לא שמעו עליהן". לגבי ההאשמה הראשונה - שידול לזנות - אמר אותו עיתונאי כי אם יתברר שמדובר באמת הרי שלא תהיה זו הפתעה, אך בקשר לטענה בדבר ניצול קטינים, אמר אותו מקור כי מדובר בהלם ובהתנהגות שאינה תואמת את אופיו של גוטמן.


הדיווח משלשום: חשד לטיוח עבירות מין במחלקת המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully