וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מחלקת המדינה טייחה עבירות של אנשיה?

על פי רשת CBS, חוקרי גוף בקרה פנימי במחלקה הושתקו כאשר ניסו לחשוף את העבירות. עוד דווח כי מאבטחיה של קלינטון שכרו שירותי זנות, ושגריר אמריקני נהג לחמוק ממאבטחיו

ממשל אובמה שוב מסתבך? רשת CBS האמריקנית דיווחה אמש (שני) כי מסמך שהגיעו לידיה העלה שמונה מקרים של עבירות סמים, מין וביטחון של אנשי מחלקת המדינה במקומות שונים בעולם. הדיווח, שבו נטען שהעבירות טויחו, מתבסס על מסמך של גוף בקרה פנימי שנקרא "שירות ביטחון דיפלומטי". על פי המסמך, אחד משגריריה של ארצות הברית נהג לחמוק ממאבטחיו כדי לשכור שירותי זנות.

אחת הטענות הנוספות שעלתה במסמך היא שמאבטחיה של שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון נהגו לשכור את שירותיהן של נערות ליווי במסעותיה בעולם בזמן ששירתה בתפקיד. בין היתר נכתב במסמך כי גורם ביטחוני אמריקני המוצב בביירות היה מעורב בתקיפות מיניות של שומרים בשגרירות. במקרה אחר סיפקה רשת סחר בסמים בבגדד סמים לאנשי ביטחון בשגרירות האמריקנית.

צפו בדיווח ברשת CBS

חוקרת לשעבר בגוף הביקורת שחיבר את המסמך, אודליה פדניסן, התראיינה לכתבה על המסמך ואמרה כי גורמים במחלקת המדינה הורו בחלק מהמקרים לחוקרים להפסיק לקדם את החקירות. לדבריה, היא עצמה פוטרה שעתיים לאחר שהיא וכמה מעמיתיה הציגו את המסמך שצוטט בדיווח. היא סיפרה כי בעיר שבה מוצב השגריר שמצוין בדוח יש "גורמים עוינים" אשר לבטח ידעו על מעשיו. "זו סכנה לממשל האמריקני", אמרה.

דוברת מחלקת המדינה ג'ן סוקי התייחסה לכתבה ששודרה ב-CBS ואמרה כי במחלקה "מתייחסים ברצינות גדולה לכל טענה של התנהגות לא ראויה, והעובדים שלנו צריכים להתנהג בסטנדרט הגבוה ביותר. איני יכולה להיכנס לפרטים של תיקים ספציפיים, אך כל המקרים האלה נבדקים ואנו תומכים במאמץ לחקירה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully