וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באיראן: הנשיא לשעבר חאתמי תומך ברוחאני

משה-חי הגיגת

11.6.2013 / 21:05

חאתמי, שהיה נשיא הרפובליקה האיסלאמית בשנים 1997 עד 2005, הצטרף לקודמו בתפקיד רפסנג'אני והודיע על תמיכתו במועמד המתון בבחירות הקרובות. אחמדינג'אד: לא אגלה למי אצביע

נשיא איראן לשעבר, מוחמד חאתמי, הודיע על תמיכתו בחסן רוחאני כמועמד לנשיאות, כך דיווחו הערב (שלישי) כמה אתרים במדינה, בראשם האתר קלמה המזוהה עם הזרם הרפורמיסטי.

חאתמי, שהיה הנשיא השישי של הרפובליקה האיסלאמית בשנים 1997 עד 2005, משתייך למחנה הרפורמיסטי, וככל הנראה עומד גם מאחורי פרישתו מן המרוץ של מי שכיהן כסגנו בלשכת הנשיא, מוחמד רזא עארף. זאת, כדי לעודד מעבר קולות של מצביעים רפורמיסטים לחסן רוחאני. מבין עארף ורוחאני, האחרון נחשב לבעל הסיכוי הטוב יותר מבין אנשי המחנה המתון. רוחאני גם נתמך על ידי הנשיא לשעבר אכבר האשם רפסנג'אני, קודמו בתפקיד של חאתמי. רפסנג'אני נפסל מלהתמודד על הנשיאות השנה.

בתוך כך, הכחיש היום הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד, את הפרסומים לפיהם הביע תמיכה במועמדתו של סעיד ג'לילי, מתאם המשא-ומתן עם שש המעצמות בסוגיית הגרעין ומזכיר המועצה לביטחון לאומי. אחמדינג'אד הבהיר כי "ההצבעה היא דבר חשאי". המועמד שבו תמך אחמדינג'אד, יועצו אספנדיאר רחים משאאי ומי שמכונה "מוביל הקו הסוטה", נפסל גם הוא להתמודד בבחירות הנוכחיות.

הסיבוב הראשון בבחירות ייערך ביום שישי הקרוב, ויתמודדו בו שישה מועמדים. הבוחרים יתבקשו לבחור מחליף לנשיא המכהן אחמדינג'אד, שמסיים שתי כהונות של ארבע שנים כל אחת, ואינו רשאי להתמודד פעם נוספת.

הבחירות באיראן - סיקור מלא בוואלה! חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully