וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מאשרת: רכשנו את הסטארט-אפ הישראלי "ווייז"

בתום מגעים ממושכים בין ענקית האינטרנט למפתחי אפליקציית הניווט, אישר סגן נשיא גוגל את העסקה. סכום הרכישה לא נמסר אך לפי הערכות קודמות מדובר ב-1.1 מיליארד דולרים

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בראש הממשלה מברך את מנכ"ל ווייז)

אחרי משא ומתן ממושך, חברת גוגל חתמה הערב (שלישי) את העסקה לרכישת הסטארט-אפ הישראלי לניווט בכבישים, WAZE (ווייז). את ההודעה מסר סגן נשיא גוגל, בריאן מקלנדון, בבלוג הרשמי של ענקית האינטרנט האמריקנית. לפי הערכות קודמות, סכום הרכישה הסופי של האפליקציה נאמד במיליארד דולרים עד 1.1 מיליארד דולרים. בהודעה הרשמית של גוגל לא ננקב תג המחיר הסופי לעסקה.

"כולנו היינו שם - תקועים בפקקים, מתוסכלים מכך שבחרנו במסלול הלא נכון בדרך לעבודה", כתב מקלנדון. "אבל דמיינו שתוכלו לראות עדכוני תנועה של חברים בזמן אמת - ומנהגים עמיתים שנוסעים לפניכם", כתב. "כדי לסייע לכם להתגבר על הפקקים, היום אנחנו נרגשים להודיע שסגרנו את רכישת WAZE. זוהי קהילה צומחת במהירות של נהגים אובססיביים לתנועה, שעובדים יחד כדי למצוא את הנתיב המהיר ביותר מהבית לעבודה, מדי יום".

עוד כתב מקלנדון כי צוות הפיתוח של WAZE יישאר מבוסס בישראל ו"יעבוד בנפרד לעת עתה". "אנחנו נרגשים לגבי האפשרות להעשיר את גוגל מפות עם כמה מעדכוני המפות שמעניקה WAZE, באמצעות שירותי החיפוש של גוגל".

WAZE ווייז. רויטרס
ההערכה של סכום הרכישה - כמיליארד דולרים ומאה מיליון דולר/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב עם ראשי חברת ווייז, בהם מנכ"ל החברה נועם ברדין, ובירך אותם על מכירת האפליקציה לגוגל. "מזל טוב, הגעתם ליעד", אמר נתניהו. "העליתם את הטכנולוגיה הישראלית על המפה העולמית, וחוץ מזה אתם גם תורמים לקופת המדינה - בעת הזאת זה דבר מבורך".

מספר המשתמשים של החברה הקטנה מרעננה התקרב לאחרונה לכחמישים מיליון. מדובר במספר גדול במיוחד עבור חברה ישראלית, שסייע לה כנראה להגיע אל האקזיט המיוחל. הפרסומים אודות מכירה אפשרית של Waze נמשכים זה זמן רב. כבר בשלהי אוגוסט 2012 דווח כי פייסבוק נמצאת במגעים לרכישת החברה הישראלית. לפי הערכות שונות, נציגים של פייסבוק הגיעו לישראל ופגשו את בכירי Waze, אך המשא ומתן לא הבשיל לכלל עסקה, ככל הנראה בגלל ויכוח על תג המחיר.

סיבה נוספת היא ש-Waze התעקשה על כך שהעובדים הישראלים ימשיכו לעבוד בארץ ואילו פייסבוק לא הסכימה לכך. גוגל כבר ביצעה שתי רכישות בישראל והיא מפעילה כאן משרדים. זאת בניגוד לפייסבוק שבחרה לסגור את רוב החברות שרכשה, לרבות הסטארט-אפים שאותם קנתה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully