וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לבחירות באיראן: מועמד נוסף פורש מהמרוץ

משה-חי הגיגת

11.6.2013 / 7:47

מוחמד רזא עארף, המועמד הרפורמיסטי לנשיאות, הודיע על פרישתו לפי ההערכות תומכיו יצביעו לאיש הדת המתון חסן רוחאני. אמש פרש מהמרוץ מחותנו של המנהיג העליון עלי חמינאי

המועמד הרפורמיסטי מוחמד רזא עארף, פרש מהמרוץ לנשיאות איראן. לפי הדיווח הבוקר (שלישי) בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר", עארף נמנע מלהצביע על מועמד אחר שלו הוא מעניק את תמיכתו בבחירות שיתקיימו ביום שישי.

לפי ההערכה, רוב הקולות התומכים בעארף יעברו לאיש הדת המתון חסן רוחאני. ככל הנראה, ההימנעות מתמיכה במועמד אחר מצדו של עארף נעשית דווקא כדי לא לפגוע בסיכוייו של רוחאני וכדי לא להגדיר את רוחאני כמזוהה עם המחנה הרפורמיסטי.

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות איראן ייערך כאמור ביום שישי הקרוב, ויתמודדו בו אפוא שישה מועמדים בלבד. הבוחרים יתבקשו לבחור מחליף לנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד, שמסיים שתי כהונות של ארבע שנים כל אחת, ואינו רשאי להתמודד פעם נוספת.

בחירות באיראן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
מועמד ראשון באיראן נשר מהמרוץ לנשיאות המדינה
באיראן דורשים צדק חברתי, ומכבסים הלכלוך בחוץ
המועמדים באיראן: אין בשורה, רק תחבושת לפצע המדמם

בחירות באיראן - מועמדים סופיים. AP
בחירות באיראן - מועמדים סופיים/AP

בשורה העליונה, מימין לשמאל: גולאם-עלי חדאד-עאדל (פרש מהמרוץ), מוחמד-באקר קאליבאף, מוחסן רזאאי ומוחמד גרזי.

בשורה השנייה: סעיד ג'לילי, עלי אכבר ולאיתי, מוחמד רזא עארף (פרש) וחסן רוחאני.

עארף הוא השני ביומיים לפרוש מהמרוץ לנשיאות, שלושה ימים לפני הבחירות במדינה. אתמול הודיע גולאם-עלי חדאד-עאדל, לשעבר יו“ר המג'לס (הפרלמנט) של איראן, על פרישה מהמרוץ.

חדאד-עאדל הוא מחותנו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, ועוד בתחילת מערכת הבחירות חבר ל"ברית משולשת של השמרנים", יחד עם היועץ לענייני חוץ עלי אכבר ולאיתי, וראש העיר טהרן מוחמד באקר קאליבאף. בהודעת הפרישה שפרסם בכלי התקשורת, הסביר חדאד-עאדל כי הוא עוזב את המרוץ כדי לאפשר סיכויים טובים יותר למחנה השמרני לזכות בבחירות.

אתמול בבוקר דווח כי מועצת שומרי החוקה בטהרן שוקלת לפסול את מועמדתו בבחירות של חסן רוחאני, ראש המכון למחקר אסטרטגי באיראן, בשל הדלפות לכאורה. בצהריים הודיעה המועצה שאין שחר לדיווחים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully