וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד ראשון באיראן נשר מהמרוץ לנשיאות המדינה

משה-חי הגיגת

10.6.2013 / 13:18

גולאם-עלי חדאד-עאדל, מחותנו של חמינאי ולשעבר יו“ר המג'לס, אמר שברצונו לחזק את מועמדי המחנה השמרני - היועץ המדיני עלי אכבר ולאיתי, וראש העיר טהרן מוחמד באקר קליבאף

גולאם-עלי חדאד-עאדל, לשעבר יו“ר המג'לס (הפרלמנט) של איראן, הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות המדינה שייערכו בסוף השבוע. חדאד-עאדל הוא מחותנו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, וכבר בתחילת מערכת הבחירות חבר ל"ברית משולשת של השמרנים", יחד עם היועץ לענייני חוץ עלי אכבר ולאיתי, וראש העיר טהרן מוחמד באקר קאליבאף.

מבין שמונת המועמדים, חדאד-עאדל הוא הראשון לפרוש מההתמודדות בבחירות לנשיאות. בהודעת הפרישה שפרסם בכלי התקשורת, הסביר חדאד-עאדל כי הוא עוזב את המרוץ כדי לאפשר סיכויים טובים יותר למחנה השמרני לזכות בבחירות. סימנים ראשונים לפרישה אפשרית של חדאד-עאדל התעוררו כבר הבוקר, כשנציג מטה הבחירות שלו היה היחיד שלא בא לפגישת שנקבעה לכל ראשי המטות עם ועדת הבחירות המרכזית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולאם-עלי חדאד-עאדל. הברית המשולשת הפכה לזוג של שמרנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עם פרישתי, אני מבקש מהציבור היקר להצביע בבחירות עבור המועמד שתואם את האינטרס הברור של המנהיג העליון של המהפכה (אייתוללה עלי חמינאי)", כתב חדאד-עאדל במכתב שפורסם בסוכנות הידיעות "מהר".

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות איראן ייערך ביום שישי הקרוב, ויתמודדו בו אפוא שבעה מועמדים בלבד. הבוחרים יתבקשו לבחור מחליף לנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד, שמסיים שתי כהונות של ארבע שנים כל אחת, ואינו רשאי להתמודד פעם נוספת. בבוקר דווח כי מועצת שומרי החוקה בטהרן שוקלת לפסול את מועמדתו בבחירות של חסן רוחאני, ראש המכון למחקר אסטרטגי באיראן, בשל הדלפות לכאורה. בצהריים הודיעה המועצה שאין שחר לדיווחים הללו.

בחירות באיראן - מועמדים סופיים. AP
בחירות באיראן - מועמדים סופיים/AP

המועמדים בבחירות

בשורה העליונה, מימין לשמאל: גולאם-עלי חדאד-עאדל (המועמד שפרש היום), מוחמד-באקר קאליבאף, מוחסן רזאאי ומוחמד גרזי.

בשורה השנייה, מימין לשמאל: סעיד ג'לילי, עלי אכבר ולאיתי, מוחמד רזא עארף וחסן רוחאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully