וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתימת פיות באשדוד? העירייה אסרה פרסום שלטי תעמולה

רמי שני

11.6.2013 / 1:59

ועדת השילוט החליטה לאסור על הצבת שלטים ומודעות פרסום בעלי אופי פוליטי לקראת הבחירות לראשות העיר. אחד המועמדים: "החלטה תמוהה שעולה ממנה ריח של אינטרסים לא ענייניים"

חשד לפגיעה בחופש הביטוי באשדוד: מדיון של ועדת השילוט העירונית, שאמונה על אישור פרסום תעמולה פוליטית בשלטי חוצות ברחבי העיר לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בחודש אוקטובר, עולה כי הוועדה נוקטת בצעדים המכוונים, לכאורה, למנוע מחלק מהמתמודדים את היכולת להציג את עצמם לציבור. מסיכום ישיבת הוועדה, שנערכה באמצע חודש מארס האחרון תחת הכותרת: "הצבת שלטים ומודעות פרסום בעלי מסר פוליטי המהווים תעמולת בחירות ברחבי העיר", עולה כי חברי הוועדה החליטו לחייב את המפרסמים לעמוד בחוקים ובתקנות מחמירים.

"הרשות המקומית עיריית אשדוד תייעד לקראת הבחירות המוניציפליות הקרבות מקומות ספציפיים להצבת לוחות מודעות על ידי המפלגות אשר יוכלו לפרסם פרסום בהתאם לחוק דרכי התעמולה", נכתב בסיכום הישיבה, עליו חתומים מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, ומנהלת מחלקת הנכסים, עורכת דין מירב ביטון.

"לאור האמור לעיל, לא תותר הצבת פרסום ואו שילוט בעלי מסר פוליטי ברחבי העיר אלא במקומות המותרים". עוד נכתב כי "לא תתיר העירייה פרסום ותעמולת בחירות על גדרות אתרי בניה, על שלטי פרסום מכוונים, מתקני מפה ועמודים מוארים. הצבת שילוט בניגוד להחלטה תגרור סנקציות של תשלום קנסות והסרת השילוט". כמו כן, בחוזה המוצמד למכרז הצבת לוחות פרסום בעיר, הוכנס הסעיף הבא: "ידוע לי כי מכוח מכרז זה, לא אהיה רשאי לפרסם תעמולת בחירות על המתקנים בעיר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עירית אשדוד יחיאל לסרי במסיבת עיתונאים עם ראשי המועצות של הדרום על ההסלמה, מרץ 2012. שלומי גבאי
ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי/שלומי גבאי

מנהלי מסעות פרסום של המועמדים קיבלו לידיהם את פרוטוקול הישיבה, כמו גם את החוזה האמור, ונדהמו. "זאת סתימת פיות של ממש", טען חנן גרינברג, ראש מטהו של צבי צילקר, אחד המתמודדים על ראשות העירייה. "ראש העיר הנוכחי עשה שימוש בשלטים האלה ועכשיו הוא פועל למנוע את הדבר מאחרים? זה פשוט לא יאמן. צילקר עצמו, שכיהן בעבר כראש העירייה, טען כי מדובר בפעולה בעייתית מצד העירייה.

"החלטת העירייה תמוהה, חריגה שעולה ממנה ריח של אינטרסים לא עניינים", אמר צילקר, שהעביר פניה רשמית בנושא ליו"ר ועדת הבחירות באשדוד וליועץ המשפטי של העירייה. "בכל מערכות הבחירות בהם התמודדתי, לרבות בזמן היותי ראש העירייה, ניתנה הזכות לכל מועמד להציג את המסרים הפוליטיים שלו באופן שכל תושב ותושב יוכל להתרשם בעצמו".

גורמים פוליטיים בעיר חיזקו את טענות מחנה צילקר, וציינו כי כאשר התמודד ראש העירייה הנוכחי יחיאל לסרי לפני חמש שנים על התפקיד, איש לא מנע ממנו לפרסם דברי תעמולה בחוצות העיר, ולכן לא הוגן מצידו לחסום כעת פרסום כזה מצד המתמודדים האחרים. "זאת פגיעה בחופש הביטוי בדרך מאוד לא אלגנטית", טענו. "כנראה שהוא חושש ממתחריו ולכן נוקט בדרך זו" .

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי "במכרז שבו זכתה חברת 'קשת' לפרסום על גבי שלטים נאסר פרסום של מסרים פוליטיים. החתימה על ההסכם נעשתה לפני כמה שנים והאיסור בו אינו מכוון למאן דהוא אלא הינו איסור גורף המתייחס לכולם באופן שווה. יחד עם זאת, ועדת הבחירות המקומית נערכת לאתר שטחים ציבוריים שבהם יוצבו לוחות, כך שהרשימות המתמודדות תוכלנה לפרסם את מסריהם בתקופת הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully