וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אשדוד תהפוך לעיר ללא תאונות דרכים?

רמי שני

12.1.2011 / 18:31

בימים אלו מוצבות ברחבי אשדוד מצלמות שנועדו לאתר תאונות דרכים במטרה לטפל בהן במהירות. ראש העיר: "המלחמה בתאונות הדרכים היא המלחמה הקשה מכולן"

עיריית אשדוד משלימה בימים אלו את התכנית לרשת את העיר במצלמות, כחלק מהמאמצים להתמודד עם הקטל בכבישים. אתמול (שלישי) הושק השלב השני של המיזם, במהלכו הותקנו מצלמות באזור הדרומי של פארק בן גוריון, הסמוך לתחנת המשטרה בעיר. בכוונת העירייה להציב מצלמות ברחבי העיר, שיעבירו צילומים למוקד העירוני במשך כל שעות היממה. כך ניתן יהיה לעקוב אחר תנועת כלי רכב ובמקרה של תאונה ולהפעיל באופן מידי את כוחות ההצלה. כמו כן, ניתן יהיה ליצור תמונת התרחשות מדויקת, כדי לאתר את האחראי או האחראיים לאירוע.

ועדת ההיגוי שריכז מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, ביצעה תחילה ניסוי בהצבת המצלמות. בהמשך, מנהל התפעול בעירייה מיפה את העיר וקבע את האזורים שבהם יופעל הפרוייקט לסירוגין. במקומות אלה הוצבו שלטים, חודשו תמרורים ונצבעו סימני הדרך מחדש. אגף הביטחון והמוקד העירוני הציבו מצלמות בצמתים החשובים ועקבו אחר עבירות תנועה מחדרי הבקרה. אנשי הפיקוח העירוני והשיטור המשולב תודרכו לבצע פעילות מניעה ואכיפה מוגברת. יחידת ההתנדבות במנהל שירותים חברתיים ריכזה שמות של מתנדבים שיפעלו בצמתים ובאזורי הסברה ברחבי העיר.

במקביל, נערכו במנהל החינוך לקמפיין הסברה בתוך בתי הספר ולהתנדבות בקהילה. בתחום הנוער של החברה העירונית לתרבות ופנאי, גייסו את מאות הנערים והנערות הפעילים בתנועות הנוער ובמתנ"סים, ובתחום האירועים של החברה העירונית הופקדו על הטקסים והאירועים שיתקיימו בכל תקופת המיזם. הדוברות ויחסי הציבור פתחו במקביל במסע יחסי ציבור לקידום התוכנית.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר כי הוא מכיר את המשמעות של פגיעה בתאונה וכי אם הפרוייקט יביא לצמצום מספר התאונות ולהורדת מספר הנפגעים, הרי שתושג המטרה. "כולנו הרי יודעים כי המלחמה בתאונות הדרכים היא המלחמה הקשה מכולן", אמר לסרי, "מדי יום היא גובה את קורבנותיה ומותירה אחריה הרס וחורבן למשפחות רבות. היא מגיעה ממש עד לביתנו והופכת את רחובותינו לשדה קרב. אין מדובר במלחמה בלתי נמנעת ולא בכורח מציאות, אלא בהתמודדות אפשרית שאם נרצה ונשכיל לפעול מולה, נוכל לה וננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully