וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 8% במספר הנדבקים בנגיף האיידס ב-2012

בדוח הפעילות של המרכז הארצי לאימות בדיקות HIV אובחנו 495 מקרי הדבקה בשנה שעברה. בנבדקים שאובחנו 30% הומוסקסואלים ו-26% נשים. "אין פלח באוכלוסייה החסין מהידבקות"

עלייה במספר הנדבקים באיידס: דוח הפעילות של המרכז הארצי לאימות בדיקות HIV (איידס) חושף כי לעומת 456 בני אדם שנדבקו בנגיף בשנת 2011, אובחנו 495 מקרי הדבקה בשנה שעברה. 30% מכלל הנבדקים שאובחנו עם HIV הם גברים הומוסקסואלים, 26% הן נשים וכמו כן אובחנו שישה ילדים שנולדו לאימהות נשאיות. יש לציין כי נתוני הדוח של המרכז בהנהלת ד"ר ארנה מור אינם סופיים ומשקפים את נתוני המעבדה בלבד.

במהלך 2012 התקבלו במרכז הארצי 3580 דגימות לבדיקות הנגיף, כש-1472 מהן נועדו לזיהוי הדבקה בנגיף ו-1744 בדקו עומס נגיפי בקרב נשאים. 150 נשאים שנמצאו הם ההומוסקסואלים שמהווים את קבוצת הסיכון הגדולה ביותר אשר אובחנה השנה. אחריה יוצאי ארצות אנדמיות שאינם אזרחי ישראל, מרביתם מהגרי עבודה מאפריקה, עם 145 מקרים מאובחנים. החולה המבוגר ביותר שאובחן בשנה שעברה כנשא של הנגיף הוא בן 92 אך גילם של רוב הנשאים עמד על 31-40 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוך 222 בדיקות של ילדים להורים נשאים אובחנו ארבעה בנים ושתי בנות נשאיות - שלושה מהם נולדו באתיופיה. תינוק נוסף נולד ברשות הפלסטינית ומת בגיל חצי שנה. שני תינוקות נוספים נולדו בישראל, בת ובן, אחד מהם אובחן כנשא של הנגיף על אף שהאם מוכרת לרשויות הבריאות, הייתה במעקב ואף טופלה במהלך ההיריון. לצד העלייה הכללית בשיעור הנדבקים, מספר הנשאיות נמצא בירידה והוא עמד על 26% לעומת 30% בשנים קודמות. בקרב הנשאים שנדבקו תוך הזרקת סמים ישנה עלייה, שככל הנראה נובעת מהשימוש ב"חגיגת" כסם אלטרנטיבי להרואין. בבדיקות של עומס נגיפי נרשמו כ-80% מהדגימות עם עומס נמוך, תוצאה המעידה על הצלחת הטיפולים התרופתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהוועד למלחמה באיידס נמסר: "הנתונים מן השנה האחרונה מלמדים שנמשכת מגמת העלייה במספר האנשים שנדבקים ב- HIV בישראל, ואין פלח באוכלוסייה החסין מהידבקות בנגיף. לצד זאת, העובדה שבשנים האחרונות גברים המקיימים יחסי מין עם גברים הם הקבוצה שבה מתגלים מקרי ההדבקה הרבים ביותר, והמהווה כרבע מכלל הנשאים בישראל, צריכה להביא את הפרטים בקהילה ואת הקהילה עצמה לעשות חשיבה מעמיקה כיצד להילחם בתופעה".

"אנו רואים חשיבות רבה, שמשרד הבריאות יתערב ויתקצב מדיניות מניעה אפקטיבית למניעת הידבקות ב-HIV בקבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון ולאוכלוסייה הכללית", הוסיפו בוועד למלחמה באיידס. "במדינות מערביות בהן משרד הבריאות התערב וקבע מדיניות כזאת, נרשמה ירידה במספר הנדבקים והמתגלים החדשים, והנתונים החדשים מדגישים עד כמה נחוצה התערבות זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • איידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully