וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוללו מהפכות והצילו חיים: זוכי פרס דן דוד 2013

הפקס היוקרתי, בסך כולל של שלושה מיליון דולרים, חולק השנה בין חמישה זוכים בטקס המסורתי באוניברסיטת תל אביב. "מוקירים אנשים יוצאי דופן שהם דוגמא ומופת לדור הצעיר"

טקס חלוקת פרסי דן דוד לשנת 2013 הוענקו הערב (ראשון) באוניברסיטת תל אביב. הפרסים, בסך כולל של שלושה מיליון דולרים, חולקו בין חמשת הזוכים – בנוכחות שורה ארוכה של אנשי עסקים, שגרירים ואנשי אקדמיה מהארץ ומחו"ל. כמדי שנה, חולקו הזוכים – שתרמו לאנושות בתחומי מדעי הרוח, אמנות, מדעי הטבע ועסקים - לשלושה ממדי זמן: עבר, הווה ועתיד.

בממד זמן עבר, קיבל את הפרס ההיסטוריון פרופ' ג'פרי לויד - הנחשב לחוקר העכשווי החשוב ביותר בתחום ההיסטוריה של המדע של העת העתיקה. בממד זמן הווה חולק הפרס בין שני זוכים: פרופ' מישל סר - מחשובי הפילוסופים הצרפתיים של ימינו, וליאון ויזלטיר, הוגה, סופר ועורך העיתון "הרפובליקה החדשה". בממד זמן עתיד חולק הפרס גם כן בין שני זוכים: פרופ' אסתר דופלו, כלכלנית העוסקת במגוון רחב של אסטרטגיות חברתיות וכלכליות לביעור העוני וההשלכות הישירות שיש לכך למניעת מחלות ומוות, ופרופ' אלפרד סומר, שהוכיח בסדרת מחקרים שלתוספת ויטמין A יש את היכולת להציל חיי ילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב המכהן כיו"ר מועצת המנהלים של הפרס, ציין כי "פרס דן דוד הפך לסמל בהוקירו את האישים שתרמו תרומה מכרעת לאנושות תוך שהוא מעניק הזדמנות גם לדורות הבאים, שעבודתם מקפלת בחובה הבטחה למצוינות יוצאת דופן". לדבריו, "הפרס מעלה על נס את השיאים שאליה מגיעה הרוח האנושית, והוא תורם למעמדה האקדמי של מדינת ישראל. זוכי הפרס השנה חוללו בין היתר מהפכה בדרך שבה אנו מבינים את ההיסטוריה של המדע, הצילו את חייהם של מיליוני ילדים ברחבי העולם והניחו את היסודות העתידים לשפר את בריאותם של מאות מיליוני בני אדם מהתושבים העניים ביותר על כדור הארץ. בהישגיהם אנו מתברכים".

אריאל דוד, בנו של איש העסקים דן דוד שעל שמו נקרא הפרס, אמר כי "זהו טקס חלוקת הפרסים השני המתקיים מאז פטירתו של אבי. פרויקט זה מזכיר לי אותו במובנים רבים ומהווה מורשת המנציחה את השקפת עולמו: הכרה ועידוד הצטיינות במגוון תחומים וחציית גבולות אקדמיים מסורתיים". לדבריו, "אבי התעניין בכל תגלית חדשה במדע, בהיסטוריה ובהתפתחויות בפוליטיקה ובכלכלה. באמצעות הפרס, הוקיר יתרונותיהם של אנשים יוצאי דופן והציגם כדוגמה ומופת לדור הצעיר".

  • עוד באותו נושא:
  • דן דוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully