וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת הכריז: נגמר המשבר הכלכלי באירופה

כששיעור האבטלה ביבשת בשיא וגוש האירו נמצא במיתון הארוך ביותר מאז הוקם ב-1999 הודיע פרנסואה הולנד כי בתום ארבע שנים קשות, המשבר נגמר. "מאמין שהמשבר יחזק את הגוש"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז כי בתום ארבע שנים קשות - המשבר הכלכלי באירופה הגיע אל סופו. בשיחה עם כלכלנים יפנים בכירים בביקור למזרח הרחוק אמר הולנד: "מה שעליכם להבין פה ביפן, זה שהמשבר באירופה נגמר".

הולנד אמר את הדברים בעוד שנתוני האבטלה והמיתון בחלקים רבים של אירופה עדיין גבוהים מאוד. בצרפת בלבד טיפס שיעור האבטלה לרמה הגבוהה ביותר זה 15 שנים. "אני מאמין שהמשבר דווקא לא יחליש את גוש האירו, אלא יחזק אותו", אמר הולנד. "עכשיו, יש לנו את כל הכלים של יציבות וסולידריות. היה שיפור בממשל הכלכלי של גוש האירו, הקמנו איגוד בנקאי, יש לנו חוקים בנושאים תקציביים שמאפשרים לנו להיות מתואמים טוב יותר".

רק באפריל האחרון עלה חשש לעתידו של האירו בשל המשבר בקפריסין ולאחרונה נאלץ האיחוד לחלץ פעמים את יוון, כך גם את אירלנד, פורטוגל ואת הבנקים בספרד. שיעור האבטלה באירופה הוא בשיא – 19.38% מובטלים. הגוש כולו נמצא במיתון הארוך ביותר שלו מאז הוקם בשנת 1999 - שישה רבעונים רצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully