וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכזי ביטחון בהתנחלויות עם ניצן אלון: "סומכים עליו"

יהושע בריינר

10.6.2013 / 0:06

במכתב תמיכה עליו חתמו רכזי ביטחון מגוש עציון הם הביעו תמיכה באלוף פיקוד המרכז שזכה לאחרונה למתקפות ולמכתב השמצות מצד מתנחלים. "סומכים על אלון כמפקד ועוד יותר כאדם"

על רקע המתקפות מצד פעילי ימין ומתנחלים נגד אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, חתמו לאחרונה רכזי ביטחון מגוש עציון על מכתב תמיכה באלוף. היוזמה למכתב הגיעה לאחר שבשבוע שעבר הפיצו פעילי ימין כרוז במושב ניר בנים שבו מתגורר אלון ובו השמיצו אותו וטענו כי הוא פועל ממניעים פוליטיים נגד המתנחלים ומונע מהחיילים בשטח לפעול. הכרוז אף חולק בביתו של אלון עצמו, שהפך בחודשים האחרונים למטרה לא רק על ידי פעילי ימין קיצוניים, אלא גם על ידי קבוצות מתונות יותר ביהודה ושומרון אשר קראו להדחתו.

מכתב התמיכה, שהגיע לידי וואלה! חדשות, צפוי להישלח לאלון בימים הקרובים. "אנו מכירים ומוקירים את האלוף אלון כמפקד וכאדם", כתבו רכזי הביטחון אשר פעלו לצדו של אלון כשהיה מפקד הגזרה בזמן האינתיפאדה השנייה. "לא לנו לתת לו ציונים, אך זאת נוכל לומר - אלון חושב ופועל כמקצוען. מעולם לא עסקנו איתו בפוליטיקה וגם אם דעותיו האישיות שונות משלנו, לא הרגשנו במשהו שהדבר השפיע על פעולות הצבא שתחת פיקודו. אנו בטוחים וסומכים על אלון כמפקד ועוד יותר כאדם".

יוזם המכתב, רכז הביטחון של ההתנחלות ראש צורים שלמה וייסמן, אומר כי ההתקפות נגד אלון, ששיאן בכרוז שחולק ביישובו, היו הגורם שהביא אותו להתניע גיבוי פומבי לאלוף. "אני מכיר את אלון שנים רבות ואני יודע שהוא אדם ישר, אמין, הגון ואמיץ", אמר. "אלון הוא האחרון שמגיעה לו התייחסות שכזו. הוא אדם שעושה את תפקידו באמונה, יושר, ללא פזילות. ההשמצות נגדו פגעו בי באופן אישי, מעולם לא ראיתי אצלו קמצוץ של בעיה ערכית או צבאית". וייסמן מודה כי לא בטוח שכל רכזי הביטחון ביהודה ושומרון היו חותמים על המכתב אך לדבריו, "אנחנו, שמכירים את אלון אישית מהתקופה שבו שירת כאן, יודעים היטב מי האדם וכמה ביטחון המדינה והתושבים כאן חשובים לו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרוז שחולק במושב ניר בנים בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, בעקבות הכרוזים שחולקו ביישובו של אלון פרסמה מועצת יש"ע הודעה ובה גינתה את המעשה. "חיילי צה"ל, ובתוכם האלוף אלון, ראויים להערכה רבה על פועלם להגנת תושבי יהודה ושומרון", אמרו אז בהנהגת המתנחלים. "אנו מביעים שאט נפש מההתקפות האישיות על האלוף ויוצאים נגד מעשים אלו הפוגעים בצה"ל ובכלל תושבי יהודה ושומרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully