וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי יש"ע: מסתייגים מהפגיעה באלוף ניצן אלון

לנוכח ההתקפות החריפות של המתנחלים על אלוף פיקוד מרכז בשל החלטתו להרוס מאחז לזכר הנרצח בצומת תפוח, גינו ראשי מועצת יש"ע את הקריאות נגדו. "מוחים בתוקף נגד התופעה"

צילום: רומן ואינר, עריכה: גדי וינסטוק

(שר הביטחון והרמטכ"ל מגבים את אלוף אלון)

ההתקפות החריפות של ציבור המתנחלים כלפי מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, הביאו כמה מבכירי המתיישבים ביהודה ושומרון לשלוח אליו מכתב תמיכה, שבו הביעו הסתייגות מהפגיעה בקצין הבכיר ומחו על התופעה. זעמם של המתנחלים גאה בתקופה האחרונה בעקבות החלטתו של אלוף אלון להרוס את המאחז "אביתר", שהוקם בשבוע שעבר בשומרון בתגובה לפיגוע בצומת תפוח שבו נרצח אביתר בורובסקי, אב לחמישה מיצהר. "לאחרונה רבו ההתקפות עליך והגדיל לעשות ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הקורא לפיטוריך. אנו מסתייגים מהפגיעה בך ובצה"ל ומוחים בתוקף נגד תופעה זו", כתבו במכתב יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, מנכ"ל תנועת אמנה זאב חבר ומנכ"ל מועצת יש"ע רון שכנר. לדבריהם, "לעתים יש לנו ביקורת, אך אנו יודעים שדלתך פתוחה ואוזנך קשובה וכי מאמציך ומאמץ כל חיילי פיקוד מרכז הם להגן על מדינת ישראל ועלינו, תושבי יהודה ושומרון".

תא"ל ניצן אלון. דובר צה"ל
"קשוב ופתוח". אלוף ניצן אלון/דובר צה"ל

ראש מועצת שומרון: להדיח את אלון

במהלך ימי השבעה לזכר בעלה אביתר, שנרצח בדקירות סכין על ידי פלסטיני בצומת תפוח בחודש שעבר, טענה צופיה בורובסקי כי "לניצן אלון אין לב. הוא אנטיפת כשרוני", זאת עקב ההחלטה להרוס את המאחז הבלתי חוקי שהוקם לזכר בורובסקי. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מתח ביקורת על החלטתו של אלון וטען בפני שר החקלאות, יאיר שמיר, שהגיע לניחום האבלים, כי התנהלותו של הקצין פוסלת אותו מלשמש מפקד הפיקוד. "לא ייתכן שהמחבל שרצח את אביתר לא נתקל במחסום אחד מהרגע שיצא מביתו עד שביצע את הפיגוע בצומת תפוח", אמר מסיקה וקרא להדיח את אלון, שאותו כינה "משתף פעולה עם מחבלים".

לדברי מסיקה, "אני מעריך את אלון כקצין וכמפקד ויש לו זכויות רבות, אך יש לו בעיה מנטלית. בפיקוד מרכז, על שלל הרגישויות הקיימות בו, יש צורך במפקד בעל תודעה שונה שמבין שתפקידו הוא לא לייצר אג'נדה מסוימת. אלון הוא הדוחף המרכזי ליצירת התלות במחבלים-במדים של המשטרה הפלסטינית, והוא הדוחף המרכזי למדיניות שאינה רואה בטרור האבנים כטרור לכל דבר אלא כ'הפרות סדר' בלבד". מסיקה טען כי המדיניות של הקצין גרמה להידרדרות במצב הביטחוני בכל אזור יהודה ושומרון. המתיחות בין המתנחלים לבין אלוף אלון, שהגיעה לשיא חדש לאחר הפיגוע בצומת תפוח, כללה בין היתר קריאות שלא להזמינו לאירועים משותפים, כחגיגות יום ירושלים שיתקיימו מחר בבית אל.

שר הביטחון בוגי יעלון בסיור ברמת הגולן, פיקוד צפון, אפריל 2013. משרד הביטחון
"אחד משלנו". שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון

הביקורת החריפה נגד אלוף אלון גרמה לתסיסה בקרב קצינים בכירים בצה"ל, שכן אלוף הפיקוד זוכה לשבחים רבים על תפקודו ועל ניסיונותיו ליצור איזון בדרישות המדיניות בנוגע לפעילות הביטחון השוטף בשטחים שנועדה להגן על התושבים באזור יהודה ושומרון. "התבטאות קיצונית כזו נגד קציני צה"ל עלולה להתפרש על ידי גורמים קיצוניים כהתרת רסן, ואני לא רוצה להרחיק במחשבות לאן זה עלול להגיע", אמר קצין בכיר בפיקוד מרכז.

בניגוד לשנים עברו, שבהן לאחר פיגועים שאירעו ביהודה ושומרון האצבע המאשימה הופנתה כלפי שר הביטחון דאז, אהוד ברק, הפיגוע בצומת תפוח לא הביא להשמעת ביקורת כלפי השר משה יעלון. לפי שעה, מפקד הפיקוד נתפס כאחראי הישיר לאירועים. גורם בהתיישבות היהודית הסביר כי "מכיוון שיעלון נתפס כאילו הוא אחד משלנו, קל לרבים להאשים את אלון בכל הצרות. בפועל, אמנם המצב הביטחוני דורש שיפור, אבל הוא טוב, בוודאי ביחס לשנים עברו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלמנתו של בורובסקי, מימין, עם השר בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקריאה נוספת:
נהרס המאחז לזכר הנרצח בפיגוע בתפוח: "אטימות"
אביתר נרצח בפיגוע בשומרון: "תמיד חייך והאיר פנים"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully