וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהרס המאחז לזכר הנרצח בפיגוע בתפוח: "אטימות"

יהושע בריינר

3.5.2013 / 13:04

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה זועם על הריסת המאחז "אביתר", שהוקם במחאה על הירצחו של אביתר בורובסקי: "מבצע פחדני של ניצן אלון". המתנחלים מבטיחים: המאחז ייבנה שוב

הריסת המאחז "אביתר", שהוקם בשומרון השבוע בתגובה לפיגוע בצומת תפוח בו נרצח אביתר בורובסקי, התקבלה בזעם בקרב המתנחלים. "מדובר באטימות של כוחות הביטחון", אמרו הבוקר (שישי) תושבי יצהר. גם שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי ההריסה ראויה לגינוי. "אל מול הרצח הנתעב, ממשלת ישראל תגיב תגובה ציונית הולמת ואני מצפה מכוחות הביטחון שבמקום שיעסקו בפעולות נגד יהודים, יפעלו למניעת הפגיעה בהם בידי בני עוולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות המאחז "אביתר", הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר הפיגוע שאירע ביום שלישי הוקם בסמוך למקום הרצח המאחז החדש שנקרא של שמו של בורובסקי. במקום הוצבו שלושה מבנים, שאחד מהם אף הוכרז על ידי ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה כלשכתו החדשה. מסיקה אף החל לקיים ישיבות במקום, גם אם באופן סמלי, על מנת להכריז על נוכחות יהודית בשטח.

אלא שהלילה הגיעו כוחות גדולים של מג"ב והרסו את המבנים לחלוטין. לדברי המתנחלים, הכוחות אף החרימו מצלמות וטלפונים מיושבי המקום על מנת שלא יוכלו לתעד את המבצע. מסיקה עצמו הטיח מילים קשות במי שהוא רואה כאחראי על האירוע, אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון. "זה היה מבצע פחדני של אלון", אמר בתגובה, "אלון הוא אבי אבות שיטת פתיחת המחסומים, ההסתמכות על המחבלים במדים של המשטרה הפלסטינית ונותן ההוראות הכובלות את ידי החיילים מלפעול", אמר והוסיף כי "מי שלא מצליח להגן על יהודים ביום, הוא גיבור על יהודים באישון לילה".

גם ביישוב יצהר הגיבו כאמור בחריפות להריסה. "הרס מצפה אביתר במהלך השבעה, כאשר דמו טרם יבש מהווה אטימות בלתי נתפסת של כוחות הביטחון", אמרו ביישוב, "אם לא נותנים לשכניו של אביתר לעסוק אפילו בעשייה חיובית למען ההתיישבות, לא פלא שהכעס והמרירות של רצח יהודי עלולים לדחוף אנשים לנקוט בצעדי מחאה מסוג אחר. התנהלות צה"ל מהווה עלבון צורב לזכרו של אביתר". לדברי המתנחלים, בכוונתם להקים את המקום מחדש עוד היום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה בצומת תפוח, אפריל 2013. דרור עינב
עימותים בין מתנחלים לבין כוחות צה"ל אחרי הפיגוע בצומת תפוח/דרור עינב

אמש הגיע לניחום אבלים בבית משפחת בורובסקי שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט אשר שוחח עם אלמנתו של הנרצח, צופיה. "תגיד לראש הממשלה שיסתכל לילדים שלי בעיניים", אמרה בורובסקי, "בחודשים האחרונים יש הפקרות ביטחונית ביהודה ושומרון. הערבים פוגעים ביהודים בקלות בלתי נסבלת ובלתי מוסברת, וכל זה ללא כל היענות בתגובה חריפה מצד כוחות הביטחון". בתגובה לפינוי המאחז אמרה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) ואמרה כי "הריסת המקום משדרת זלזול בדרישה הצודקת לחיזוק ההתיישבות באיזור כתגובה ציונית הולמת לרצח. אני קוראת לשר הביטחון להוכיח במעשים שהדרישה הזו הזו מקובלת עליו ומאומצת על ידו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הערבים פוגעים ביהודים בקלות בלתי נסבלת". אלמנתו של בורובסקי, מימין, עם השר בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully