וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: מכירת כבד אווז מפוטם בארץ - תיאסר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ דב ליפמן, שהגדיר אותה כ"ערך יהודי" וטען כי מדובר ב"יום היסטורי למדינת ישראל". העונש הצפוי לעבריין: שנת מאסר

סוף לסאגה: תיאסר בארץ מכירתו של כבד אווז שעבר פיטום. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק בעניין, שאותה הגישו חבר הכנסת דב ליפמן (יש עתיד) ושורה של חברי כנסת. העונש שיושת על העבריינים יהיה שנת מאסר או קנס כספי. ההצעה מפרטת כי כבד שעבר פיטום ייחשב כבד של אווז השוקל מעל 400 גרם, כבד של ברווז או מולארד ששוקל למעלה מ-300 גרם, או כבד של אחד משלושת העופות הללו שאחוז השומן שבו הוא מעל 30%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי שלא מת בתהליך הפיטום, נשחט כשהוא על סף גסיסה". פיטום אווזים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצעה מבקשת לאסור כליל את הייבוא והשיווק של מוצרים אלה בארץ. בדברי ההסבר נכתב כי "עופות מולעטים סובלים מפגיעה בתפקוד הכבד ואיברים אחרים, מקשיי נשימה, מקושי ללכת ומהאימה הנובעת מההלעטה הכפויה. מי שלא מת בתהליך הפיטום, נשחט כשהוא על סף גסיסה". בנוסף, ניתן בדברי ההסבר נימוק שלפיו "לא ניתן לייצר כבד שומני בדרך אחרת".

חבר הכנסת דב ליפמן אמר לוואלה! חדשות לאחר אישור הצעת החוק: "אני שמח מאוד, זה יום היסטורי למדינת ישראל. השרים החליטו שלא ניקח חלק בתהליך שמביע צער". לדבריו, מדובר ב"ערך יהודי". "זה היה חשוב לי אישית. אולי זה טעים אבל זה לא שווה את ההתעללות באווזים", הוסיף. כעת תועבר ההצעה למליאת הכנסת, ותועלה לקריאה טרומית בתמיכת הממשלה, מה שאומר שסיכוייה לעבור הם כמעט ודאיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully