וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהר, לפני שייאסר: מי אוכל דונטס בטעם כבד אווז?

חוק חדש בקליפורניה יאסור על מכירת בשר אווזים מפוטמים, מה שמעורר סערה בקרב השפים שפרנסתם תיפגע. עד לאכיפתו, הם יצרו ז'אנר מנות יצירתיות, שזו דרך יפה לומר מבחילות

תושבי קליפורניה מתוסכלים, והתסכול הופך אותם ליצירתיים, לעיתים בצורה חולנית. ביום ראשון הקרוב, ייכנס לתוקפו במדינה חוק האוסר על מכירת כבד אווז מפוטם, בעקבות מהלך שהובילו ארגוני זכויות בעלי חיים. כבר בשנת 2004 אושר איסור על המכירה, אך רק לאחר מאבקים רבים - שמונה שנים לאחר מכן, האכיפה תחל.

תושבי קליפורניה אוכלים כבד אווז מפוטם בכל דרך, עד שייאסר למכירה. רויטרס
מסעדה בקליפורניה מציעה קרם ברולה, גרסת כבד האווז/רויטרס

בעקבות הגזירה הקשה לחלק גדול מהם, החליטו התושבים שכל עוד זה חוקי - הם ידאגו לאכול כבד אווז שעבר פיטום, ויהי מה. מה זה כולל, אתם שואלים? ובכן, מסעדות רבות מציעות דונטס כבד אווז, עוגות גבינה עם כבד אווז, וופלים, סוכריות טופי ולמען השם - אפילו צמר גפן מתוק בטעמו של נתח הבשר האהוב כל כך, מסתבר.

"זה לא נשמע מושך", מודה סועד שנתקל בתפריט המגוון והלא-שגרתי, "אבל אני פשוט חייב לנסות את זה לפני האיסור". קבוצת שפים שמתנגדת לחוק החדש היא שעומדת מאחורי המנות מעוררות העניין - או החלחלה, תלוי בכם - וחלקם התחייבו להשאיר בתפריט המסעדה מקום ריק, לזכר מנת כבד האווז שתוארה שם כשזה עוד היה חוקי.

תושבי קליפורניה אוכלים כבד אווז מפוטם בכל דרך, עד שייאסר למכירה. רויטרס
מרק גזר בציפוי קרם כבד אווז. וזו אחת המנות הפחות מבחילות שתמצאו בז'אנר/רויטרס

"מכרתי יותר כבד אווז בשבועות האחרונים מאשר בכל שנות עבודתי בתחום", אמר שף באחת המסעדות המציעות את סופגניות כבד האווז. בחוות ניו יורק אישרו שהביקוש לנתח האווזים נמצא בנסיקה מתמדת בשבועות האחרונים, כשכמות הסחורה הנשלחת לקליפורניה הינה חסרת תקדים. ביום ראשון יחוו כמובן ירידה במכירות, אך עולם הקולינריה יאמר שלום לטופי בטעם כבד אווז. ספק אם נתגעגע.

רק באמריקה: אפשר להיקבר בתוך בייקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully