וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפים בקליפורניה נפרדים מכבד האווז: "נרד למחתרת"

עם כניסתו לתוקף של חוק חדש במדינה, האוסר על מכירת בשר אווזים מפוטמים לאור האכזריות שבפיטום, חובבי המאכל מביעים צער. "לא ניתן לשכפל את הטעם. זה מעדן אמיתי"

השפים בקליפורניה נפרדים מכבד האווז: "נרד למחתרת"/רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עידן קולינרי חדש במדינת קליפורניה: שמונה שנים אחרי שאושר חוק האוסר על מכירת כבד אווז, נכנס אתמול רשמית לתוקפו החוק המאפשר לאכוף זאת בחומרה ולהטיל קנסות של עד אלף דולרים, על כל מי שייתפס מוכר בשר אווזים מפוטמים - ממזונות הגורמה המפורסמים בתבל, המזוהה עם המטבח הצרפתי.

באחת ממסעדות היוקרה בקליפורניה, חגגו בשבת האחרונה את הלילה האחרון עם המזון האסור, בסעודת פרידה רוויות שומן. השף קלוד בלטראן ניסה להסביר את סוד קסמו של הפואה-גרא: "זה פשוט מוצר מאוד עשיר ומדהים. אני לא חושב שניתן לשכפל את הטעם. זה טעם מאוד עדין, שהולך מצוין עם יין ובמיוחד עם יין מתוק, וזה עצוב. אנחנו נלך לוושינגטון או לאורגון או לאריזונה, או שנרד למחתרת".

"אולי החקלאים יכינו כבד אווז בלי פיטום"

האורחים שהוזמנו לסעודה האחרונה התענגו על כל ביס, אך התקשו להסתיר את זעמם על החוק. קרייטון טרנר, סועד במסעדה, אמר כי "ובכן, אני חושב שזה דבר נוראי. אני חושב שכבד אווז הוא אחד המעדנים האמיתיים שהאנושות יצרה, ואני לא חושב ששיטת ההאכלה של האווזים היא אכזרית במיוחד, לא יותר מבעלי חיים אחרים שמגודלים כדי שנאכל אותם". ברברה ווסט, אף היא חובבת כבד אווז, אמרה כי "אני חושבת שזה הדבר הכי מגוחך וטיפשי ששמעתי אי פעם. לדעתי זו השתוללות של הארגונים למען זכויות בעלי חיים".

בינתיים בפריז, צרפת, החלו לדון אתמול בהחלטה השנויה במחלוקת, שכן צרפת היא היצרנית והצרכנית הגדולה ביותר של פואה-גרא בעולם, ולכן רבים הביעו את סלידתם מהחוק הצפוי שלדבריהם יפגע בפרנסתם. אחת הרוכלות בשוק בפריז סיפרה כי התיירים מארצות הברית הם חובבים נלהבים של המאכל היוקרתי. "אמריקאים באים לכאן באופן תדיר, והם שמחים מאוד לאכול כבד אווז מיד כשהם מגיעים לכאן. הם אוכלים זאת בהנאה גלויה".

חשוב לזכור כי הליך הכנת הפואה-גרא, הכולל את פיטומם הכפוי של האווזים, הוא הליך אכזרי במיוחד, שבמהלכו גורמים לכבדיהם של בעלי החיים להתנפח עד פי עשרה מגודלם המקורי. השף בלטראן מקווה שבכל זאת יימצא הפתרון. "אולי יתמזל מזלנו והחקלאים ילמדו כיצד להכין כבד אווז בלי פיטום, שזו הבעיה העיקרית, ובסוף שוב יהיה לנו כבד אווז", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully