וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביירות: אדם נורה למוות בהפגנה מול שגרירות איראן

רויטרס

9.6.2013 / 15:04

ההרוג התקהל יחד עם כמה אנשים שמחו נגד מעורבותם של חיזבאללה ושל השלטונות בטהרן במלחמת האזרחים הסורית. לא ברור מי פתח באש, אך ייתכן שמדובר בתומכי אסד

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בהפגנה נגד מעורבות חיזבאללה בסוריה)

אזרח לבנוני, שככל הנראה ביקש למחות נגד מעורבותו של ארגון חיזבאללה במלחמת האזרחים הסורית, נורה למוות בביירות. הוא הפגין הבוקר (ראשון) בבירה הלבנונית מול השגרירות האיראנית במדינה. מקורות ביטחוניים בביירות אמרו כי ההרוג התקהל יחד עם כמה אנשים שמחו נגד חיזבאללה ונגד השלטונות בטהרן. במקום התפתחו חילופי אש, אך לא ברור מי היו היורים. ואולם עדי ראייה מסרו כי מיליציות תומכות-אסד נכחו במקום.

בשבוע שעבר סייע חיזבאללה לצבא סוריה להשתלט על העיר קוסייר הסמוכה לגבול עם לבנון. הלחימה על העיר, החולשת על ציר אסטרטגי בין דמשק לצפון-מערב סוריה, ארכה שבועות רבים, וגבתה עשרות לוחמים מקרב הארגון השיעי. בתגובה הבטיחה האופוזיציה הסורית להגביר את הלחימה נגד חיזבאללה בתוך לבנון.

הפגנה אלימה מול שגרירות איראן, ביירות, לבנון. יוני 2013. רויטרס
תומכי אסד מתקיפים אוטובוס ובו המפגינים שמחו נגד חיזבאללה/רויטרס

ביום חמישי האחרון, שוגרו 12 רקטות לעבר לבנון והתפוצצו בפרברי בעלבכ שבמזרח לבנון. לפחות שני בני אדם נפצעו מהירי באזור הכפר תל אל-אבייד, בהם ילדה קטנה. בעלבכ נחשבת למעוז אסטרטגי של חיזבאללה ויש בה רוב לתושבים השיעים. שם גם מחזיק חיזבאללה את התשתית האזרחית והלוגיסטית שלו.

לפני שבועיים התפוצצו שתי רקטות ברובע דאחייה שבדרום ביירות, בשכונות הנשלטות על-ידי אנשי חיזבאללה. הן נחתו בסוכנות רכב בשכונת מאר מיכאל ברובע דאחייה. ארבעה בני אדם נפצעו.

הפגנה אלימה מול שגרירות איראן, ביירות, לבנון. יוני 2013. רויטרס
לוחמים מצבא לבנון הוזעקו למתחם שמול השגרירות אחרי הירי/רויטרס

בסוף השבוע קרא ממשל אובמה לאיראן ולחיזבאללה להסיג את לוחמיהם מסוריה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי "ברור שהמשטר הסורי אינו מסוגל להכיל לבדו את שליטת המורדים במקומות כמו כקוסייר, ולכן הוא תלוי בחיזבאללה ובאיראן כדי שיבצעו את העבודה עבורו"


מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות
"ישראל איימה על סוריה במהלך הקרבות בקוניטרה"
הסונים נגד הזרוע הארוכה של איראן: שובה של מלחמת הדת
אחרי התבוסה בקוסייר: מטח רקטות למעוז חיזבאללה בלבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully