וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ועדת הטקסים: ליברמן התעקש, נתניהו בחר בלבנת

9.6.2013 / 18:45

ראש הממשלה החליט למנות לתפקיד יו"ר הוועדה, הקובעת בין השאר את זהות מדליקי המשואות, את שרת התרבות והספורט, ולא את השר לנדאו. "הוא רצה שיהיה שם אדם שהוא עושה דברו"

מי אמר שכל קרב בין ראש המשלה בנימין נתניהו ליושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגמר בניצחון לאחרון? בסוף השבוע החליט נתניהו למנות לתפקיד יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים מועמדת מטעמו, השרה לימור לבנת, ולא את מועמדו של ליברמן, השר עוזי לנאו.

מדובר בוועדה בעלת כוח פוליטי רב הקובעת, בין השאר, את זהות מדליקי המשואות ביום העצמאות, את סוגיות ההנצחה של חללי מערכות הביטחון ונפגעי פעולות האיבה, את זהות המשתתפים בטקסים ממלכתיים מטעם המדינה, ואת סדר חשיבותם בפרוטוקול הטקס.

ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד  ביתנו. מאי 2013. טלי מאייר
המחלוקת בין השניים מנעה עד כה את המינוי. נתניהו וליברמן/טלי מאייר

ליברמן, שנציגו בכנסת הקודמת סטס מיסז'ניקוב עמד בראש הוועדה, התעקש שגם הפעם נציג מטעמו יעמוד בראשה. יו"ר ישראל ביתנו ייעד את התפקיד ללנדאו, שגורמים במערכת הפוליטית סיפרו היום (ראשון) כי היה משוכנע שהתפקיד יינתן לו. המחלוקת בין נתניהו לבין ליברמן מנעה מינוי של יו"ר לוועדה, למרות שהממשלה יצאה לדרכה כבר לפני שלושה חודשים, ויו"ר הוועדה לסמלים וטקסים הוא התפקיד האחרון שנותר בלתי מאויש.

בסוף השבוע האחרון החליט נתניהו, שבתוך מפלגתו נשמעה ביקורת רבה בחודשים האחרונים על כך שהוא נוטה לוותר על תפקידים לטובת שותפו לסיעה, כי בעניין זה הוא אינו מתפשר ומינה את השרה לימור לבנת לעמוד בראש הוועדה. גורמים בקואליציה אמרו כי נתניהו מינה את לבנת לתפקיד "משום שהוא רוצה שיהיה שם אדם שהוא עושה דברו". בלשכתו של ליברמן סירבו להגיב לדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully