וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קרה שפדופיל ישראלי מורשע אימץ ילדה מהודו?

התקשורת ההודית סוערת לאחר חשיפת המקרה בשבוע שעבר. "אין רגולציה לפונדקאות", מחה עורך דין מקומי. מנכ"ל המועצה לשלום הילד יצחק קדמן: "זו קריאה להתעוררות"

התקשורת ההודית סוערת בעקבות מידע על ישראלי שאימץ ילדה מאם פונדקאית במדינה, למרות עובדת היותו פדופיל מורשע. האיש ריצה בעבר עונש מאסר של 18 חודשים, לאחר שהורשע בהתעללות מינית בילדים שהיו תחת השגחתו.

בכמה אתרי חדשות הודיים נכתב כי הפרשה נחשפה לאחר שהמועצה לשלום הילד בישראל קיבלה מידע על האיש באמצעות מייל אנונימי, וכעת המועצה חוקרת כיצד התאפשר הדבר. "הבאנו את הדבר לידיעת מגוון גורמים, כולל אלה במשרדי הרווחה והמשפטים וגופים נוספים העוסקים ברווחת ילדים בישראל", צוטט מנכ"ל המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, בתקשורת ההודית.

על פי התקשורת הבריטית, הפרשה התפרסמה לראשונה ב"ג'רוזלם פוסט", שם נכתב כי ייתכן שאין בידי ממשלת ישראל עילה חוקית להוציא את הילדה מחזקתו של האב הפדופיל. בעקבות הדברים קרא יצחק קדמן לערוך שינויים בנהלים הנוגעים למבקשי אימוץ באמצעות פונדקאית. "זוהי קריאה להתעוררות", אמר. שרת הבריאות, יעל גרמן, צוטטה באתרים ההודיים באומרה שייעשו שינויים שיבטיחו את ביטחונם של הילדים שיאומצו.

רק לפני כמה חודשים ביקשה הודו לחסום את אופציית הפונדקאות ההודית בפני זוגות חד-מיניים או אדם יחיד, והפרוצדורה התאפשרה לזוגות הטרוסקסואליים בלבד. מעתה, המבקשים לפנות להליך פונדקאות במדינה יידרשו לוויזה רפואית. עורך דין הודי מבית המשפט העליון, המומחה להתמודדות עם מקרי אימוץ, אמר כי אין רגולציה לפונדקאות בהודו ואין סוכנויות הבודקות את הרקע של זרים המבקשים לשכור את שירותיה של אם פונדקאית. "בתחילת התהליך נבדק אם מבקשי האימוץ רציניים לגבי התהליך, אם יש להם ויזה בתוקף ואם יש להם מסמכים תקפים עבור הילד המאומץ. בהיעדר חוק המאפשר העמדה לדין, לא ניתן לנקוט צעדים נגד אנשים שהונו את הרשויות", צוטט עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully