וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "מוכנים להחליף החיילים האוסטרים בגולן"

7.6.2013 / 17:31

נשיא רוסיה הציע כי ארצו תשלח כוחות שיחליפו את החיילים האוסטרים שקיבלו הוראה לסגת מהאזור בעקבות הלחימה בין צבא אסד למורדים. "נעשה זאת אם מזכ"ל האו"ם יבקש מאתנו"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר שלשום (חמישי) כי ארצו מוכנה לשלוח פקחים שיחליפו את החיילים האוסטרים ברמת הגולן. "לאור המצב המסובך ברמת הגולן, אנו יכולים להחליף את כוח הפקחים האוסטרים, שנסוג מהאזור, באזור המחלוקת בין הכוחות הישראליים לצבא סוריה", אמר פוטין בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית הרשמית. "באופן טבעי, זה יקרה רק אם כוחות האזור יגלו עניין בהצעה שלנו ואם מזכ"ל האו"ם יבקש מאתנו לעשות זאת". דובר האו"ם הגיב להצעה ואמר כי האו"ם "מקדם בברכה כל תרומה על ידי הקהילה העולמית להשכנת שלום ברמת הגולן".

בעקבות הקרבות בין צבא אסד לכוחות המורדים, שהתגברו אתמול באזור מעבר קוניטרה והסביבה, הודיע אוסטריה לנציגי משרד החוץ כי בכוונתה להשיב הביתה את מאות החיילים האוסטרים המשרתים בכוח אונדו"ף ברמת הגולן, שאמון על אכיפת הסכם הפירוז בין ישראל לסוריה שנחתם לאחר מלחמת יום הכיפורים. משרד החוץ הביע צער על ההחלטה. "ישראל מודה לאוסטריה על תרומתה רבת השנים לביטחון באזור, אך מביעה צער על ההחלטה להסיג את חייליה מהגולן ומקווה שהדבר לא יוביל להסלמה נוספת במצב הביטחון ברמה", נכתב בהודעת המשרד.

החל משעות הבוקר של אתמול נרשמו עימותים קשים בין צבא אסד למורדים באזור הגבול. המורדים טענו תחילה כי השתלטו על הצד הסורי של מעבר קוניטרה, מרחק של מאות מטרים משטח ישראל. קודם לכן, נפלה פצצת מרגמה בבסיס האו"ם באזור וככל הנראה מדובר בירי תועה מהלחימה בין צבא אסד למורדים הסורים. צה"ל תגבר באופן נקודתי את האזור והגביר את רמת הדריכות לאורך הגבול. החיילים נשלחו לאזורים ממוגנים. בשעות הצהריים הסתמן כי צבא אסד החל בתמרון מהיר לכבוש מחדש את האזור מידי המורדים.

כוח אונדו"ף בגבול ישראל סוריה. AP
מוצב של אונדו"ף בגבול ישראל-סוריה/AP

על פי הדוח האחרון של כוח אונדו"ף הוא מונה 1,008 חיילים, מתוכם 374 מאוסטריה, 343 מהפיליפינים, 194 מהודו, 97 מקרואטיה והשאר ממדינות נוספות. ממשלת קרואטיה כבר החליטה להסיג את כוחותיה מהאזור בשל המצב הביטחוני, לאחר שממשלת יפן החליטה בתחילת השנה להחזיר 31 עובדי או"ם. הדו"ח קובע באופן חד-משמעי שכוחות הצבא הסורי פועלים בניגוד להסכם הפסקת האש בשטח המפורז במסגרת מלחמתו במורדים, ולשם כך הוא העביר ציוד ואמצעי לחימה לרמת הגולן, כפי שארע הבוקר כשהצבא הסורי תגבר את כוחותיו בכלי רכב קרביים משוריינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully