וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן נלחמת בכלבי המחמד: אסור לטייל עמם בפומבי

על רקע הבחירות הקרבות, ניצל השלטון שעת כושר כדי לפגוע בבעליהם של חיות המחמד, הנחשבות לטמאות באסלאם. בעלי הכלבים ברפובליקה האסלאמית לא מוכנים לוותר: "הם כמו משפחה"

בעלי כלבים באיראן על הכוונת: המשטרה ברפובליקה האסלאמית הודיעה כי תטיל קנס על בעלי כלבים שיטיילו עם חיית המחמד ברחוב, או יסיעו אותה במכונית. הכלבים עצמם יישלחו למתקני כליאה. זאת, בשל יחס האסלאם לכלבים, הנחשבים טמאים. זו אינה הפעם הראשונה בשנים האחרונות שהרפובליקה האסלאמית פותחת ב"מבצע" דומה.

בשנים האחרונות הופכים הכלבים לחיות מחמד נפוצות יותר בבתיהם של בני מעמד הביניים באיראן, והרשויות לא רואות זאת בעין יפה. עם זאת, מעמדם של כלבי שמירה, כלבי ציד, כלבי משטרה וכלבי רועים לא נפגע. כעת, על רקע הבחירות לנשיאות המדינה בשבוע הבא, ניצל השלטון את שעת הכושר כדי לנסות ולהקשות שוב על בעלי הכלבים, בצעד שעורר את זעמן של תנועות למען בעלי חיים במדינה.

אזרח איראני מטייל עם כלבו בטהרן. AP
מעתה זה אסור: אזרח איראני מטייל עם כלבו בטהרן/AP

ב-2011 ניסחו מחוקקים הצעת חוק האוסרת גידול כלבים במדינה, בטענה שהחזקתם "מציבה בעיה תרבותית, חיקוי עיוור של תרבות המערב הוולגרית". החוק מעולם לא הועלה להצבעה בשל התנגדותם של מחוקקים אחרים ושל ארגונים למען בעלי החיים במדינה.

למרות הפגיעה האחרונה בזכויותיהם של חיות המחמד ובעליהן, אוהבי הכלבים נחושים לא לוותר על גידולם. "עבורי, היא לא רק חיית מחמד אלא בת משפחה", אמרה לסוכנות AFP צעירה איראנית שסירבה להזדהות בשמה. בלית ברירה, נאלצים כעת בעלי כלבים באיראן להמתין ולטייל עם כלביהם בשעות הלילה המאוחרות, בניסיון לחמוק מהפקחים האוכפים את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully