וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כריש מפלצת" נלכד ונהרג - והמדענים זועמים

דייגים בתכנית ריאליטי צדו עמלץ כחול במשקל 600 קילוגרמים - כנראה הגדול ביותר אי פעם. החוקרים: "אין טעם להרוג חיות, זה ילדותי ופוגע בשרשרת המזון של הים"

כלי התקשורת בקליפורניה התרגשו לדווח על ממצא נדיר שעלה ביום שני האחרון בחכתו של דייג באחד החופים הדרומיים של המדינה: כריש ענק במשקל 600 קילוגרמים. ואולם, ביולוגים ימיים וארגונים להגנת הסביבה נחרדו למשמע הבשורה.

הדייג שלכד את העמלץ הכחול לא יצא אל הים להנאה בלבד, אלא הפליג בסירה שבה צולמה תכנית הריאליטי "צוות המקצוענים של ג'ים שוקלי" שתעלה לשידור בחודש הבא.

הקבוצה התחקתה אחר להקת ציפורים במאמץ לאתר את הכרישים הגדולים ביותר, ומסתמן שהדג שנתפס היה אכן במשקל שיא למינו. ג'ייסון ג'ונסון, הדייג שהצליח ללכוד את העמלץ הענק, סיפר לרשת אן-בי-סי: "זה היה מאבק של שעתיים וחצי. היצור השמיע את הרעשים המפחידים ביותר ששמעתי בחיי".

צפו בכתבת רשת אי-בי-סי על דיג הכריש - ועל הביקורת על הציד:

כריש ענק שנתפס בחופי קליפורניה. יוני 2013. AP
מאבק של שעתיים וחצי בדג האימתני/AP

ואולם, מומחים מבהירים כי כלל אין מדובר ב"יצורים" אלא בנקבות דגים ששוחות לאזור לוס אנג'לס כדי להפרות את ביציהן ולהשריץ בבטחה במים חמימים. דיוויד מגווייר, מהארגון להגנת כרישים בסוסליטו שבקליפורניה, אמר לעיתון לוס אנג'לס טיימס כי הכרישים ניצבים בראש שרשרת המזון באוקיינוס, וכל ציד של כריש משפיע לרעה על כל היצורים הנמצאים תחתיו. "זה אולי תחביב ספורטיבי עבור חלק מהדייגים שמציגים את הכרישים לראווה - אבל זה ילדותי, תתגברו על זה", אמר בכעס. "האם הייתם הורגים את האריה האחרון בעולם רק כדי לתלות את ראשו על הקיר? אולי כדאי שתשחו עם כרישים כדי לראות איך זה".

לדברי הדייגים, בכוונתם לתרום את גופת הכריש למחקר. מארי לווין מהמחלקה למחקר כרישים באוניברסיטת פרינסטון אמרה כי אין בכך כל טעם. "כרישי עמלץ כחול הם מאוד, מאוד נדירים. זו בושה לראות חיה כה גדולה נלקחת מהאוקיינוס. אפשר לתייג אותם כשהם חיים וכך לעקוב אחריהם, אבל אין כל מחקר שנוכל לעשות בחיה מתה", אמרה בצער.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כריש ענק שנתפס בחופי קליפורניה. יוני 2013. AP
מה ניתן לעשות בדג מת?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully