וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלתעות" באילת: כריש התקרב לחוף והבהיל רוחצים

רונית אבידן-שיינפלד

7.4.2013 / 11:38

"פתאום ראיתי את כולם רצים בהיסטריה מתוך המים", סיפר הצלם איתן ברוך שהצליח ללכוד בעדשתו את סנפיר הגב של הכריש. עם זאת, מומחה מסביר שמדובר בכריש שאינו טורף

סרט אימה או אטרקציה לצוללנים? אתמול (שבת) בשעות הצהריים הבחינו רוחצים ב"מפרץ השמש" אשר נמצא בחוף הצפוני של מפרץ אילת בסנפיר הגב של כריש השוחה מטרים ספורים מבני אדם, ממש לצד שונית האלמוגים בעיר הנופש הדרומית שלחופי הים האדום. איתן ברוך, צלם מקומי שבמקרה שהה בחוף, הצליח ללכוד בעדשתו את המחזה לאחר שלדבריו ראה רוחצים רבים "יוצאים מהים בהיסטריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנער לא הבחין בכריש". סנפיר הגב של הכריש, אילת, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה היה נראה ממש כמו קטע שלקוח מתוך הסרט 'מלתעות'", סיפר ברוך בשיחה עם וואלה! חדשות. ברוך העריך, שאורכו של הכריש, ששחה במרחק מטר אחד בלבד ממשפחה שהיתה במים, היה כשני מטרים. בתמונה שצילם ברוך נראה נער גולש על גלשן רוח. "הנער לא נבהל", אומר ברוך, "כי לא הבחין כלל בכריש ובהמולה שהתרחשה על החוף".

למרות הבהלה, הגעה של כריש קרוב לחוף באילת איננה מקרה נדיר – כך טוען המומחה לביולוגיה ימית, ד"ר יעקב דפני. לפי העדויות, אומר דפני, מדובר בכריש-לוויתן שאינו טורף בני אדם, אלא ניזון מפלנקטון – אורגניזמים זעירים הנסחפים עם הזרמים שמהווים את עיקר הדיאטה של לוויתנים. "חשוב להדגיש שכרישים כאלה אינם טורפים בני אדם ואינם אמורים להוות איום", מרגיע ד"ר דפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully