וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר רוצח שברח מבית חולים פסיכיאטרי

שלומי גבאי

5.6.2013 / 19:41

ארנולד יזראלוב, שהורשע ברצח נהג מונית ב-2007, נמלט מבית החולים "שער מנשה", שם הוא מאושפז אחרי שנמצא לא כשיר לעמוד לדין. קרוביו נחקרו בנוגע להיעלמות, אולם הם שוחררו

ארנולד יזראלוב, שהורשע ברצח נהג המונית עימאד חורי ב-2007, נמלט אמש (שלישי) מבית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה" שבפרדס חנה. שלושה מבני משפחתו של יזראלוב, אשר שוהה בבית החולים כבר שש שנים אחרי שנמצא לא כשיר לעמוד לדין - זומנו לחקירה בתחנת זבולון. החוקרים מנסים להבין האם בני המשפחה יודעים דבר על מקום הימצאו או אם הם מסייעים לו להסתתר. עם זאת, בתום החקירה הם שוחררו. בתוך כך, מקיימת המשטרה חיפושים נרחבים אחרי יזראלוב.

מבית החולים שער מנשה נמסר בתגובה לבריחה כי מדובר בחולה שהיה מאושפז באגף לביטחון מרבי במוסד אשר ברח תוך שהוא מנצל את שהותו בפעילות שיקום בחלק מאובטח פחות במוסד.

"כחלק מתהליך שיקומם - החולים נלקחים מידי פעם לפעילות חברתית תרבותית במרכז הקהילתי בתוך כותלי בית החולים, כל זאת על פי מצבם והערכות שונות של הצוות המטפל", אמר שלמה קגסקי, דובר שער מנשה. לדברי בית החולים, הצוות המלווה את החוסים לפעילות הרגיש מיד בהיעלמותו של החולה וננקטו כל הצעדים המתבקשים. "ראוי לציין שבית החולים אינו מתקן כליאה וההתייחסות (לשוהים) היא כאל חולים בלבד - בלי כל קשר למעשיהם". אחרי הבריחה, מסר בית החולים הודעה לגורמים המתאימים בלבד, "תוך הקפדה על חסיונו של החולה". משער מנשה ביקשו להדגיש כי המטופל מאושפז מזה תקופה ארוכה ואינו מהווה סכנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החולה ברח תוך שהוא מנצל את שהותו בפעילות שיקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליל ראשון, נרשמה בריחה ממוסד פסיאטרי אחר בארץ, כששלושה בני אדם נמלטו מבית החולים אברבנאל שבבת ים. הם היו עצורים במקום לאחר שנאשמו בעבירות אלימות והוחזקו במחלקה הסגורה. בין הנמלטים תושב לוד בן 19, אשר אושפז במחלקה לפני כשבועיים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת בת זוגו. אדם נוסף שנמלט, בן 26, הואשם בתקיפה בתוך המשפחה, והשלישי, שאושפז במקום בחודש האחרון, נאשם בתקיפה ובפריצה. כל השלושה נשלחו לאשפוז פסיכיאטרי בהוראת בית המשפט. בעקבות הבריחה הלילית, קיבלה משטרת מחוז תל אביב עדכון והחלו חיפושים אחרי העצורים הנמלטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully