וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל בדרום בסכנת סגירה: 1,800 עובדים יפוטרו?

רמי שני

5.6.2013 / 19:21

הנהלת מפעל מיקרון שבדרום מתקשה למצוא רוכשים למקום, ולכן כבר בסוף יוני הוא עלול להפסיק לקבל הזמנות. העובדים חשים מיואשים ומתכננים כנס מחאה. "שבוים בציפורני המציאות"

1,800 עובדי מפעל "מיקרון" מקריית גת עלולים לאבד את מקום עבודתם, נוכח העובדה שהמפעל נמצא בסכנת סגירה מוחשית. העובדים המודאגים, שקיבלו לאחרונה את ההודעה על הסגירה האפשרית מההנהלה, ביקשו לקיים הפגנה אולם זו בוטלה בשל סעיף בחוזה ההעסקה שאוסר עליהם לעשות כן. תחת זאת, הם מתכננים לקיים מחר אסיפת מחאה.
"על פי ההודעה שקיבלנו, יש שני מסלולים בנוגע לעתידו של המפעל", סיפר אחד העובדים, "החלטה על סגירת המפעל בסוף יוני ופיטורי העובדים (לצד המשך ייצור ההזמנות הקיימות עד 2015), או מכירת המקום והמשך פעילות". לדבריו, ההכרעה בעניין צריכה להתקבל בקרוב, אולם ציין כי ממה שהעובדים שומעים, "זה לא הולך להתרחש, כלומר - המפעל צפוי להיסגר".

מפעל מיקרון, שלוחה של החברה העולמית בעלת אותו השם, הוקם ב-1999. הוא מייצר שבבי זיכרון לתעשיית הטלפונים הניידים, עבור חברות גדולות כמו נוקיה ומוטורולה. כמו כן, הוא מייצר שבבים לשוק מכונות משחקי המזל היפני. לפני כשבעה חודשים הודיעה מיקרון העולמית על הפסקת הפעילות שלה בישראל - ומאז מנהלת הנהלת החברה בישראל מרוץ נגד הזמן, כדי למצוא קונים.

ואכן, בתקופה האחרונה נוהלו מגעים עם שלושה רוכשים אפשריים. במיקרון נשמו לרווחה כשהמגעים עם אחד הרוכשים החלו לעלות על פסים מעשיים, אלא שאז נודע להנהלה, כי חברת אינטל ביקשה לידיה את הנכס בו ממוקם המפעל שכן הוא ברשותה (מדובר במבנה הצמוד למפעל של אינטל בקריית גת).

המגעים עם הרוכשים החדשים הוקפאו

הדבר גרם להקפאת המגעים עם הרוכשים הפוטנציאלים, אך עורר תקווה כי דווקא אינטל תהיה זו שתקבל לידיה את המפעל כעסק חי עם כל העובדים שבו. אינטל טרם מסרה את החלטתה בנושא. ההערכה היא כי הנושא תלוי בהחלטת הנשיאות העולמית של החברה, באשר לסביבה שבה יוקם מתחם יצור נוסף שלה.

המצב הלא ברור מותיר את 1,800 העובדים והמנהלים של מיקרון במתח רב, שלטענתם חשים עתה כ"שבויים בציפורני המציאות שהמצב יצר". העובדים אמרו כי עד עתה לא פוטר איש, אולם הם בהחלט מודאגים: "הייתה אפשרות שאינטל, החברה האחות, תקבל את המפעל והעובדים. אנחנו לא רואים את זה מתרחש", אמרו.

מחברת אינטל טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully