וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבן האונס שהשופט השפיל: "כואב, אך לא מופתעת"

גלעד גרוסמן

5.6.2013 / 14:44

היא נאנסה על ידי פלסטינים ותבעה פיצויים, אולם השופט נסים ישעיה טען שלא בפניה כי "יש בנות שנהנות מאונס". בעקבות דבריו התמוטטה אמש הצעירה ואושפזה בבית חולים

"זה מאוד כואב, אבל אני לא מופתעת", אמרה הצעירה שהשופט בדימוס נסים ישעיה דן בעניינה ואמר כי "יש בנות שנהנות מאונס". הצעירה לא נכחה בדיון בעת שהדברים נאמרו, אולם שמעה עליהם מפי פרקליטתה של הצעירה, עו"ד רוני אלוני-סדובניק. "חוויתי גם במשטרה וגם בהליך הפלילי השפלות. העירו כל מיני הערות. יש בנות שנהנות מאונס? להגיד דבר כזה ליד אנשים, זה המחיר שצריכות לשלם נפגעות תקיפה מינית?", אמרה הצעירה לפרקליטתה. בעקבות דבריו של השופט התמוטטה אמש (שלישי) הצעירה ואושפזה בבית חולים. מוקדם יותר היום דווח בגלי צה"ל כי השופט אמר את הדברים במהלך דיון בתביעה של קרבן האונס שביקשה להכיר בה כנפגעת פעולות איבה שכן תוקפיה היו פלסטינים, בעת שהיתה בת 13.

"היא אמרה שכל התגובות של מערכת המשפט כלפי נפגעות פגיעה מינית יוצאות מתוך נקודת הנחה שהן משקרות לגבי הנזק שנגרם להן", אומרת אלוני-סדובניק. "השופטים לא מבינים, לא מרוע לב, אלא מבורות בתחום, מה הסבל שעוברת צעירה שנאנסה. רואים ילדה יפה, ואומרים מה קרה, אז אנסו אותה? היא עובדת, יש לה חברים בפייסבוק, אז חושבים שלא נגרם לה הרבה נזק. אבל למה היא צריכה להיאבק כדי לקבל פיצוי? כמה שווה אונס? מקבלים סכומים מגוחכים".

"הדברים שלי קיבלו פרשנות שגויה"

על רקע קריאות להדיחו, ולאחר שהתנצל, הגיב ישעיה על הפרסום ומסר כי "הדברים שאמרתי קיבלו פרשנות שגויה. אני לא מאמין שנאנסת נהנית מאונס. הדברים הוצגו באופן לא נכון", לדברי המקורבים לשופט, "הדברים נאמרו בעת שבאולם נכחו רק עורכי דין, וכי הוא ניסה להציג קשיים משפטיים שעולים בתיקים, אולם דבריו הובנו לא נכון".

למרות התנצלות השופט, בליכוד מתנערים מישעיה שאמור היה להתמודד על תפקיד אב בית הדין של הליכוד בבחירות שצפויות להיערך בקרוב בתנועה. שמו של ישעיה עלה כמועמד מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות פרסום אמירתו, הוציאה תנועת הליכוד הודעה, על דעתו של ראש הממשלה בה נכתב כי "אם הדברים נאמרו מדובר באמירה שלא במקומה ואדם שאומר דבר כזה אינו ראוי לשמש בתפקיד אב בית דין הליכוד".

דבריו של השופט עוררו סערה במערכת הפוליטית וקריאות להדיחו מהתפקיד לאלתר. לאחר ש יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ח"כ עליזה לביא, פנתה לשרת המשפטים ציפי לבני בדרישה להדיח מיד את השופט, הצטרפו השרה לימור לבנת וחברות הכנסת אורלי לוי-אבוקסיס (ישראל ביתנו) ויו"ר מרצ זהבה גלאון לקריאה להדיחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully