וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט מתגונן: "לא מאמין שנאנסת נהנית מאונס"

נסים ישעיה הסביר כי דבריו לפיהם "יש בנות שנהנות מאונס" קיבלו פרשנות שגויה וכי לא אמר את הדברים בפני המתלוננת. במקביל, בליכוד החליטו שלא יתמודד על תפקיד בתנועה

"הדברים שאמרתי קיבלו פרשנות שגויה. אני לא מאמין שנאנסת נהנית מאונס. הדברים הוצגו באופן לא נכון", כך אמר השופט נסים ישעיה למקורבים, בעקבות הפרסום הבוקר לפיו אמר בעת דיון בבית המשפט "יש בנות שנהנות מאונס". לדברי המקורבים, "הדברים נאמרו בעת שבאולם נכחו רק עורכי דין, וכי הוא ניסה להציג קשיים משפטיים שעולים בתיקים, אולם דבריו הובנו לא נכון".

מוקדם יותר היום פורסם בגלי צה"ל כי השופט אמר את הדברים במהלך דיון בתביעה של נאנסת שביקשה להכיר בה כנפגעת פעולות איבה שכן תוקפיה היו פלסטינים, בעת שהיתה בת 13. לדברי רוני סדובניק, עורכת דין שנכחה בדיון, "תוך כדי להט הדיון השופט פתאום אמר בקול רם לאזני הנוכחים: 'יש בנות שנהנות מאונס'. השתרר שקט באולם. גם החברים להרכב שם שתקו לכמה דקות. הוא אפילו לא הבין מה הוא אמר. הוא לא הבין למה כולם שותקים".

למרות התנצלות השופט, בליכוד מתנערים מישעיה שאמור היה להתמודד על תפקיד אב בית הדין של הליכוד בבחירות שצפויות להיערך בקרוב בתנועה. שמו של ישעיה עלה כמועמד מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות פרסום אמירתו, הוציאה תנועת הליכוד הודעה, על דעתו של ראש הממשלה בה נכתב כי "אם הדברים נאמרו מדובר באמירה שלא במקומה ואדם שאומר דבר כזה אינו ראוי לשמש בתפקיד אב בית דין הליכוד".

"להדיח את השופט מתפקידו"

דבריו של השופט עוררו סערה במערכת הפוליטית וקריאות להדיחו מהתפקיד לאלתר. לאחר ש יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ח"כ עליזה לביא, פנתה לשרת המשפטים ציפי לבני בדרישה להדיח מיד את השופט, הצטרפו השרה לימור לבנת וחברות הכנסת אורלי לוי-אבוקסיס (ישראל ביתנו) ויו"ר מרצ זהבה גלאון לקריאה להדיחו.

בארגון ויצו הביעו תרעומת מהדברים של ישעיה והתריעו כי האמירה "מעבירה מסר מסוכן אודות אחריותה, בכל תנאי, של מערכת המשפט כלפי נפגעות עבירות מיניות ותרתיע נשים מלפנות לגופי האכיפה". יו"ר ויצו, גילה אשרת, מסרה כי "בתקופה האחרונה פורסמו מספר אמירות סקסיסטיות של שופטים הגורמות לזילות מערכת המשפט, וגם אם מדובר בהתבטאויות חריגות, אין ספק שהן משקפות תפיסת עולם מעוותת שאין לה מקום בבית המשפט".

"אין די בהתנצלות"

כאמור, הדברים של השופט זכו לביקורת חריפה מצד מספר חברות כנסת והשרה לימור לבנת. "זוהי אמירה מחרידה ומקוממת שלא ניתן להשלים עמה, קל וחומר כאשר היא נאמרת מפי מי שיושב בכס השיפוט ואמור לפסוק בענייניהן של נפגעות אונס" מסרה לבנת, "קורבנות האונס עוברים טראומה נפשית קשה. קשה לאמוד את הנזק הכולל שנגרם בעקבות אמירה אומללה זו".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, ח"כ לוי-אבוקסיס ביקשה מהלשכה המשפטית בכנסת, לבדוק את האפשרות לקביעת תקנות הנוגעות להכשרת שופטים ודרכי טיפול בבני נוער וילדים בסיכון. "אנשים האמורים להיות מונעים מאובייקטיביות - מתירים את דמן של נפגעות תקיפה מינית, אשר חוות טראומה נוספת. האמירה חמורה שבעתיים כאשר מדובר בילדים בסיכון אשר חוו טראומה וכעת צריכים להתמודד עם טראומה נוספת במקום שאמון על עשיית הצדק עמם, והשארת סבלם מאחוריהם", ציינה לוי-אבוקסיס.

יו"ר מרצ, ח"כ גלאון קראה לנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, להשעות מיד את השופט מתפקידו. ?התנצלות במקרה כזה אינה מספיקה ויש לפעול להדחתו של השופט ישעיה פן יפגעו נשים נוספות מתפיסותיו החשוכות. אני מציעה לראשי מערכת המשפט בישראל, לא להקל ראש במקרים אלו, ולבצע ניקוי יסודי של המערכת מדעות ומשופטים שסורחים. שופטים אינם חסינים מפני החוק - ניתן ואף רצוי להגיש נגדו קובלנה משמעתית, ולסלקו במהרה מהמערכת", מסרה גלאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully