וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט העיר לנאנסת: "יש בנות שנהנות מאונס"

גלעד גרוסמן

5.6.2013 / 10:10

השופט נסים ישעיה אמר את הדברים המטרידים במהלך דיון בו ביקשה צעירה שנאנסה על ידי פלסטינים להכיר בה כנפגעת פעולות האיבה. הוא יזומן לבירור בימים הקרובים

שוב פליטת פה מביכה של שופט: במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבוע האחרון, סביב בקשתה של צעירה שנאנסה להכיר בה כנפגעת פעולות איבה, אמר השופט בדימוס, נסים ישעיה, "יש בנות שנהנות מאונס". בעקבות הדברים, שפורסמו הבוקר בגלי צה"ל, יזומן השופט לבירור. במקביל פנתה הבוקר יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד), לשרת המשפטים ציפי לבני בדרישה להדיח מיד את ישעיה.

השופט לא הכחיש כי אמר את הדברים המטרידים ומסר באמצעות דוברת מערכת בתי המשפט כי "במהלך הדיון התעוררה שאלת הוכחת הקשר הסיבתי ובלהט הדיון נאמרו דברים ברוח זו. לא הייתה בדברים כוונה לפגוע או לזלזל חלילה בנפגעות מעשה אונס". כמו כן, הוא התנצל על הדברים שאמר. מדוברת מערכת בתי המשפט נמסר כי הנהלת בתי המשפט תבחן את המקרה והשופט בדימוס יזומן לבירור בימים הקרובים.

השופט ישעיה, שכבר אינו מכהן כשופט מן המניין, ישב בהרכב שדן בערעור שהגישה צעירה אשר לפני מספר שנים, בהיותה נערה, נאנסה על ידי מספר פלסטינים. הצעירה ביקשה ממשרד הביטחון להכיר בה כנפגעת פעולת איבה, אולם בקשתה נדחתה. בשל כך היא ערערה לבית המשפט המחוזי. במהלך הדיון, בזמן שעורכת דינה של הצעירה ניסתה להסביר שישנם מקרים שמצדיקים הכרה באונס כפעולת איבה, אמר השופט את המשפט.

לפני כחודש פרש מתפקידו שופט בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, שלמה נחשון אטינגר, בעקבות הערה בעלת אופי מיני ששיגר לעבר תובעת משטרתית. במהלך דיון, כאשר התובעת התקשתה למצוא מסמכים הקשורים לנאשם ששם משפחתו מתחיל באות זי"ן, תחת שמו הפרטי. בתגובה הורה נחשון אטינגר לתובעת לחפש את המסמכים תחת האות זי"ן, ואז לטענת חלק מהנוכחים באולם, אמר: "זין את מוצאת מהר".

  • עוד באותו נושא:
  • שופט
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully