וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים? נכון להיום 70% מהמילואימניקים מאמינים בצבא

4.6.2013 / 8:39

סקר שביעות רצון שנערך בקרב חיילי המילואים אחרי "עמוד ענן" מעיד על שיפור בתנאי השירות ובמוכנות ללחימה, וכן על עלייה באמון במפקדים. האם הנתונים יישמרו רק ב-2014?

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בשר הביטחון מתייחס לאפשרות שאימונים יבוטלו בעקבות הקיצוצים)

קצין מילואים ראשי, תת-אלוף הושע פרידמן בן שלום, הציג בשיחות סגורות, לקראת יום מערך המילואים שצוין לפני כחודש, נתונים של סקר שנערך על ידי צה"ל בקרב חיילי מילואים. הסקר נערך לאחר מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, והשתתפו בו מאות חיילים. הנתונים, כפי שהוצגו על ידי בן שלום, היו חיוביים מאוד והמשיכו את המגמה שנרשמה בשנים האחרונות, לפיה חל שיפור בכל הנוגע למוכנות ולתנאי השירות של חיילי המילואים. למעלה מ-70% מן המשתתפים בסקר הביעו אמון גבוה בצה"ל, ו-80% הביעו אמון גבוה במפקדיו. כמו כן, 60% הביעו אמון בציוד שניתן להם בימ"חים לקראת המבצע וההכנות לכניסה קרקעית, ו-65% מבין המשתתפים הביעו אמון ברמת האימונים.

חיילי מילואים ברצועת עזה , נובמבר 2012. רויטרס
חייל מילואים בהכנות לקראת מבצע עמוד ענן/רויטרס

קצינים באכ"א העריכו כי הנתונים החיוביים שנראו בסקר, הם המשך ישיר להיענות הרבה בקרב חיילי המילואים להתגייס לפרקי זמן קצרים לקראת התמרון הקרקעי ברצועה (שבסופו של דבר לא קיבל את אישור הדרג המדיני). בסקר נשאלו החיילים האם היו בעד או נגד כניסה קרקעית. 50% מהם הביעו מורת רוח על כך שלא מימשו את הכוונה לבצע תמרון קרקעי, ואילו המחצית הנוספת טענה כי לא היה בכך צורך.

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, וחברת ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מירי רגב (ליכוד-ביתנו), אמרה אמרה כי "הנתונים מלמדים אותנו שמערך המילואים השתפר בכל המדדים, כולל ברמת השירות, איכות הציוד, הטיפול בפרט ובתא המשפחתי".

לדברי רגב, שהייתה בין יוזמות של יום ההוקרה למערך המילואים בכנסת, "הסקר האחרון מלמד על שינוי מגמה חיובי, אך יחד עם זאת אל לנו להתבשם מנתון של סקר כזה או אחר כל אף שהוא סקר אמפירי. חשוב לשמר את התוצאות הללו לאורך זמן. יש לנו מערך מילואים אחד שנחוש ודרוך כל העת וכל השנה למשימות ואתגרים שעומדים לפני מדינת ישראל".

תגובת דובר צה"ל: "מדובר בסקר לשימוש פנימי בתוך צה"ל ואין בכוונתנו להתייחס לנתונים".

חברת הכנסת מירי רגב מבקרת במאהל בבית שמש, יולי 2011. עומר מירון
"שינוי מגמה חיובי". ח"כ רגב/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully