וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לקואליציה: אין נציג בוועדה למינוי שופטים

4.6.2013 / 0:10

ח"כ הרצוג מהעבודה וח"כ כהן מש"ס זכו לקולות רבים יותר מח"כ רותם בהצבעה חשאית. הרצוג: "אפעל לטובת מערכת המשפט"; אושר חוק המסתננים האוסר על הוצאת כספיהם מהארץ

הפתעה גדולה אמש (שני) בכנסת: מה שהחל כסדרה טכנית של הצבעות על נציגי הכנסת לוועדות הבחירה של נושאי משרות שיפוטיות, הסתיים בניצחון ראשון לאופוזיציה בכנסת הנוכחית ובמפלה לקואליציה, כאשר יו"ר סיעת העבודה יצחק הרצוג עם 78 קולות וחבר הכנסת יצחק כהן (ש"ס) עם 65 קולות נבחרו כנציגי הכנסת בוועדה. מדובר באכזבה קשה ליו"ר ועדת החוקה, דוד רותם (הליכוד ביתנו), שהתמודד גם הוא לתפקיד וקיבל 61 קולות בלבד.

המשמעות היא שלא מעט חברי כנסת מהקואליציה הצביעו עבור הרצוג וכהן ולא עבור רותם. סגירת החשבונות הפנים-קואליציונית הזו התאפשרה כיוון שההצבעה לנציגי הוועדה הייתה חשאית. ח"כ הרצוג אמר לאחר בחירתו: "אני מודה לחברי הכנסת על האמון. אני מתכוון לפעול בוועדה ללא משוא פנים לטובת מערכת המשפט, עצמאותה ואי תלותה, ולכך שייבחרו השופטים הטובים, ההגונים והראויים ביותר למערכת". כנציגי הוועדה למינוי דיינים נבחרו שולי מועלם מהבית היהודי ואלי ישי מש"ס.

הפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. בן קלמר
אושר "חוק המסתננים" האוסר על הוצאת כספיהם מהארץ/בן קלמר

בהצבעה אחרת שנערכה אמש בכנסת אושר בקריאה שנייה ושלישית "חוק המסתננים", הקובע כי מסתננים שהגיעו לישראל לא יוכלו להוציא את כספם מן הארץ, אלא אם כן יעזבו את גבולות ישראל. מדובר בהצעה שנועדה לעודד את המסתננים לעזוב את הארץ מרצון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתמך בהצעת החוק, אמר לאחר אישורה: "בלמנו את תופעת ההסתננות לישראל, עכשיו אנחנו מתמקדים בהוצאת המסתננים. עד כה יצאו כמה אלפי מסתננים, ואנחנו ממשיכים לפעול להשיב את מסתנני העבודה הבלתי חוקיים שנמצאים כאן". בהקשר זה יצוין כי ביום ראשון, במסגרת דיון בבג"ץ, הודיעה נציגת המדינה כי ישראל הגיעה להסכם עם מדינה שתסכים לקבל את מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן, בטרם השבתם לארצות מוצאם.

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף בחריפות את הצעת החוק: "החוק לא רק שלא יפתור את המצוקות הקשות בפריפריה ובשכונות דרום תל אביב אלא להפך - יחריף אותן מאוד. החוק ייצור מערכת עבריינית שלמה של בנקאות בלתי חוקית והברחת כספים לחו"ל. במקום להציע פתרונות אמיתיים למצוקות מבקשי החיים מאפריקה והתושבים הוותיקים בשכונות הדרום, הממשלה ממשיכה לייצר מהלכים מתלהמים וכוחניים ולפגוע בזכויות אדם באופן שרק מחמיר את הבעיות הקיימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully