וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורן העצוב של התאומות הסיאמיות שחולקות לב אחד

3.6.2013 / 10:59

צעירה פלסטינית ילדה בהדסה תאומות סיאמיות בעלות ראשים נפרדים, אולם בשל החיבור בבית החזה - הובהר כי לא ניתן להצילן. השתיים, שלא יאריכו ימים, הוחזרו לרשות יחד עם האם

צעירה פלסטינית תושבת אזור חברון הגיעה לפני שבוע וחצי לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים כשבבטנה תאומות סיאמיות החולקות לב משותף. אחרי הלידה, שאירעה ביום שישי שעבר, ניסו טובי המומחים לנסות ולהציל את חייהן אך אתמול (ראשון), לאחר בדיקות מקיפות, הוחלט ב"הדסה" לא לנסות ולהפריד את השתיים – שכן הניתוח היה מסתיים ככל הנראה במותן. "לא היה לנו איך לסייע", אמרו בבית החולים, "לפעמים, פשוט אין מה לעשות". התינוקות, שלא צפויות להאריך ימים, הועברו בחזרה לבית החולים בחברון.

האישה הפלסטינית הועברה לישראל בחודש שעבר על מנת לעבור את הלידה המסובכת, לאחר ביצוע התיאום הנדרש מול הרשות הפלסטינית. שתי התאומות נולדו עם ראשים נפרדים, נשמו באופן עצמאי אך חלקו בית חזה משותף, לב וכבד אחד. במשך מעל לשבוע ביקרו בחדר היולדות טובי המומחים בארץ שבחנו האם וכיצד ניתן לעזור ולהציל ולו את אחת מהתאומות.

בעקבות הבדיקות, התברר כי ניתוח שכזה, במצבן של הילדות הקטנטנות, אינו אפשרי ולא נותר אלא להחזירן לאשפוז ברשות. על פי הנוהל המקובל, פעוטות נשארים באשפוז בית החולים עד למותם – באם לא ניתן להצילם, אך במקרה הזה היות ואמם תושבת חברון הוחלט להשיבם לבית החולים בחברון. כחלק מהפרידה העצובה, הסיע אמבולנס של מד"א את התאומות הסיאמיות והעבירם לאמבולנס של הסהר האדום במחסום המנהרות, בליווי אימן ובני משפחה.

"מועד המוות הצפוי לא ידוע לנו", טען אחד הגורמים המטפלים, "אך הגורל שלהם ידוע מראש ואין ביכולתנו לסייע. זה סיפור עצוב". מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "מדובר במקרה שבו, לבקשת משרד הבריאות הפלסטיני, פונתה להדסה אישה צעירה, תושבת אחד הכפרים באזור חברון, כשהיא בהיריון מתקדם עם שני עוברים מחוברים בבטנה. צוות מומחים רב-תחומי מהשורה הראשונה יילד בניתוח קיסרי תאומות סיאמיות המחוברות לאורך בית החזה והבטן, וחולקות איברים פנימיים. בדיקות מקיפות שבוצעו בהדסה העלו כי למרבה הצער לא ניתן להפריד בין השתיים. לאור זאת, ובהתייעצות עם הרופאים הפלסטינים שטיפלו ביולדת טרום העברתה להדסה, הוחלט להשיב את היולדת והתאומות לבית החולים בחברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully