וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדיל ראש: תינוק עם שני ראשים נולד בברזיל

האם הצעירה לא עברה בדיקות אולטרסאונד במהלך הריונה ורק לפני הניתוח הקיסרי בביה"ח גילתה שהיא עומדת ללדת תאומים, המחוברים בצורה שלא ניתן להפרידם. "היא רק רצתה להניק - ולברוח"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"ציפיתי בכלל לתאומים" - כך אמרה מריה דה נזרה, צעירה מברזיל, שהופתעה לגלות רק דקות ספורות לפני שנכנסה לבית החולים כי היא עומדת ללדת תינוק עם שני ראשים. מוקדם יותר השנה, נולד בברזיל תינוק נוסף בעל שני ראשים, אך מת מחוסר-חמצן זמן קצר אחרי הלידה.

בתום ניתוח קיסרי בבית החולים באנאיאס, בצפון המדינה, הצליחו הרופאים ליילד בהצלחה את התינוק, במשקל של כ-4.5 קילוגרמים. באופן מוזר מעט, לתינוק הוענקו שני שמות: חזוס ועמנואל. לדברי הרופאים, האם הצעירה רק דרשה להניק את שני פיותיו של התינוק - ולהסתלק הביתה. עם זאת, הם דרשו להטיס אותה לבית החולים הגדול הקרוב ביותר, כדי להעביר אותה בדיקות נוספות.

תינוק מברזיל שנולד עם שני ראשים. דצמבר 2011. רויטרס
שני מוחות ושני עמודי שדרה, אך לב אחד. התאומים/רויטרס

לתינוק יש שני מוחות ושני עמודי שדרה, אך לב אחד וזוג ריאות אחד בלבד. למעשה, מדובר בתאומים סיאמיים החולקים גוף אחד, ולא ניתן להפרידם בניתוח. האם, בת 25, שלה שלושה ילדים נוספים, סיפרה כי לא ידעה על מצבו המיוחד של התינוק, מכיוון שלא ביצעה בדיקות אולטרסאונד במהלך ההיריון - היא גרה באזור כפרי נידח, שבו אין גישה למרפאות מודרניות.

לפי ה"דיילי מייל" הבריטי, הלידה ארכה כשעה, ולמרות הסיבוכים הרבים שעמדו בפני האם והתינוק, הניתוח הקיסרי עבר בשלום. בבית החולים אומרים כי כרגע לא נשקלת אפשרות להסיר את אחד הראשים, ולו רק מהבחינה האתית: "נניח ששני המוחות מתפקדים היטב - כיצד נכריע בין השניים?", שאלו. הרופאים אומרים שהתינוקות יישארו תחת השגחה, ומידת התפתחותם וגדילתם תיבחן בהמשך, אז יוחלט כיצד לפעול.

עוד על תאומים סיאמיים
זוג תינוקות מרצועת עזה נשלחו לניתוח בסעודיה
גם בפיליפינים, ב-2009, נולד תינוק עם שני ראשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully