וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידה נדירה: תינוקת אחת עם שני ראשים

אישה שילדה בניתוח קיסרי בפיליפינים הופתעה לגלות כי התינוקת שלה חולקת גוף אחד עם שני ראשים. מצבה מוגדר יציב, אך היא מטופלות בטיפול נמרץ בשל בעיות בריאותיות רבות

בבית החולים הממשלתי במנילה, בירת הפיליפינים נולדו אתמול (שלישי) תאומות סיאמיות עם שני ראשים וגוף אחד. מבית החולים נמסר כי מצבן יציב אך קשה. התאומות נולדו לאם בת 29 ממונטילופה, שלה ולבעלה יש ארבעה ילדים נוספים.

הרופא שטיפל בהן אמר כי הן נלקחו להשגחה בטיפול נמרץ, וכי הן מקבלות אנטיביוטיקה נגד זיהום בריאה. לדבריו, הוא לא זוכר מקרה דומה בהיסטוריה של הפיליפינים. הסיכוי ללדת תאומים סיאמים עומד על 1 ל-80 אלף לידות.

התאומות יועברו בקרוב למרכז למחלות לב משום שהן סובלות ממום בליבן. צילומי אולטרסאונד גילו כי בגוף המשותף פועמים שני לבבות, שמחוברים אף הם. הלב השמאלי פועל טוב יותר מזה הימני, אך לשניהם יש בעיות.

ראשיהן של התאומות מכחילים כשהן מתחילות לבכות, בשל הבעיה בליבן. השתיים חולקות כבד אחד, קיבה אחת וזוג כליות, אך שני הראשים מקבלים כמות מספקת של חמצן. בבית החולים שללו את האפשרות כי אחד הראשים יוסר בניתוח, בטענה שהליך שכזה הוא בלתי אפשרי.

התאומות נולדו בניתוח קיסרי, ורק אז התגלה לרופאים ולמשפחה המצב הבעייתי. לדברי האם, היא עברה שתי בדיקות אולטרסאונד, אך לא התגלתה בהן שום חריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully