וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד והבית היהודי מפילות זו לזו חוקים

2.6.2013 / 15:01

קרעים ראשונים: לאחר שמפלגתו של בנט הודיעה בשבוע שעבר כי היא משהה את תמיכתה בחוק להרחבת הוועדה לבחירת הרב הראשי, שרי יש עתיד החליטו להתנגד לרפורמה בשירותי הדת

כבר לא אחים? שוב מורגשים חיכוכים בין סיעת יש עתיד לבין הבית היהודי, הפעם בשאלות דת ומדינה. בישיבת שרי יש עתיד שהתקיימה הבוקר (ראשון) החליטו השרים להתנגד לרפורמה בשירותי הדת שמקדם ח"כ הרב אלי בן דהן מהבית היהודי. זאת, לאחר שמפלגתו של בנט הודיעה בשבוע שעבר כי היא משהה את תמיכתה בחוק שנועד להרחיב את הגוף הבוחר לרבנות הראשית, כך שיהיו בו יותר נשים.

את הצעת החוק מקדמים חברי הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) ועליזה לביא (יש עתיד). גורם במפלגה אמר לוואלה! חדשות: "הם תוקעים לנו חקיקה, בצורה לא עניינית, ולכן אנחנו נוהגים כפי שאנחנו נוהגים". לדברי הגורם, הזכות להטיל וטו בענייני דת ומדינה ניתנה לכל חברה בקואליציה, ולא ראוי להשתמש בה במידה מופרזת. המהלך הנוכחי נעשה בתיאום עם יו"ר וועדת השרים לענייני חקיקה, ציפי לבני, שהודיעה כי תעכב את העלאת החוק לדיון.

כזכור, גם בסיעת התנועה הודיעו בשבוע שעבר כי הם מטילים וטו על החוק, שאמור היה להיות אחד החוקים המרכזיים שמקדמת הסיעה במושב הנוכחי, במסגרתו יצומצם מספר המועצות הדתיות ותשתנה השיטה לבחירת בעלי תפקידים במועצות הדתיות. כתוצאה מכך, משך בן דהן את החוק מוועדת השרים לחקיקה, והוא יעלה אותו שוב בעוד שבועיים. גורמים במפלגת התנועה מסרו כי הם לא הטילו וטו, אלא עיכבו את ההצעה "עד שבבית היהודי יתעשתו".

בשבוע שעבר ביקרה חברת הכנסת לביא בחריפות את ההחלטה של סיעת הבית היהודי להטיל וטו על חוק הרחבת הגוף הבוחר לרבנות הראשית. "נדהמתי שדווקא בבית היהודי בחרו להטיל וטו על החוק", כתבה לביא בהודעה שפרסמה. "לפני הבחירות הבטיחו בבית היהודי לפעול להנגשת שירותי הדת לכלל החברה הישראלית. בפועל, לא רק שהם לא תורמים לכך, הם פועלים על מנת לסכל כל מהלך שכזה. בשבוע שעבר, כאשר תשעה חברי הסיעה נעדרו מן ההצבעה על החוק, טענו בבית היהודי שזה מכיוון שבכל מקרה היה לחוק רוב. היום הם כבר הגישו וטו. מסתבר שמשהו ישן ממשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully