וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 10 שנים: סופה של השביתה הארוכה בהיסטוריה

עובדי מלון בשיקגו החלו לשבות ב-2003, אך כעת בכוונתם לשוב "ללא תנאי". את הנהלת המלון זה הפתיע, בהתחשב בזה שהצדדים לא דיברו זה שנה, אך נראה שהפיוס בדרך. אם רק תאמינו

השביתה הארוכה בהיסטוריה הסתיימה? עובדי מלון קונגרס פלאזה במרכז שיקגו החליטו "לשוב לעבודה ללא תנאי" בתום 10 שנות מאבק. "ההחלטה הייתה קשה, אבל זה הזמן הנכון עבור עובדי התחזוקה והניקיון השובתים להמשיך הלאה", אמר אתמול (חמישי) הנרי תמרין, נציג איגוד העובדים השובתים. שלא באופן מפתיע, הוא הודה כי השביתה "צמצמה דרמטית את עסקיו של המלון".

אלא שהחגיגה, אם קיימת, עדיין מוקדמת. רבים מ-130 העובדים שהחלו את השביתה מצאו עבודה חדשה או שבו לעבודה במלון עוד קודם לכן. עניין נוסף שיש להתחשב בו הוא השכר; אם אכן ישובו השובתים לעבודתם במלון, הם יזכו לתנאי שכר זהים לאלה שהוענקו להם לפני עשור. לדברי תמרין, השכר הממוצע בארה"ב לעובדי תחזוקה במלון היה, בתחילת השביתה, 8.83 דולרים בשעה. כיום השכר הממוצע כמעט שהוכפל, והוא 16.40 דולרים בשעה.

מלון קונגרס פלאזה בשיקגו, מאי 2013. AP
העסקים נפגעו בעשור האחרון. אפשר להבין. מלון קונגרס פלאזה/AP

השביתה החלה ב-3 ביוני 2003, כאשר 130 עובדי המלון זעמו על קיצוצים בשכר ופגיעה בתנאי העסקתם. אלא שמאז ועד היום התווספו לטענות תביעות רבות משני הצדדים, כאשר האחרונה שבהן לפני חודש בלבד. אחת הדוגמאות הוא מקרה שבו תבע המלון את השובתים, על ששלחו "עוגת ולנטיינ'ס" למרכז מחקר חקלאי, ששקל לשלוח את עובדיו להתארח במלון. לכאורה מחווה אצילית, אלא שהמרכיב היחיד בעוגה היה זבל פרות.

"יש עדיין כמה סוגיות משפטיות ולוגיסטיות רבות שקשורות לעובדים שצריכות להסתדר, בטרם תסתיים השביתה", צינן את האווירה עו"ד של המלון, פיטר אנג'לקוביץ'. לדבריו, מדובר במהלך "מפתיע" מצד העובדים, שכן בשנה האחרונה לא ישבו הצדדים סביב שולחן המשא ומתן ולו פעם אחת. ואולם, הוא הבטיח כי בכוונתו להיפגש עמם כדי לקדם את הפיוס ההיסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully