וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הטרור של איראן וחיזבאללה בשיא מאז 1990

מדוח חדש של משרד החוץ האמריקני עולה כי מעורבות איראן ובת חסותה בלבנון במתקפות בדרום מזרח אסיה, באירופה ובאפריקה ב-2012 עלתה באופן ניכר. 11 אלף נהרגו מאירועי טרור

איראן ממשיכה להדאיג את ממשל אובמה: הדוח של הממשל האמריקני על טרור ברחבי העולם בשנת 2012 שפורסם אמש (חמישי) גילה כי הרפובליקה האסלאמית הגדילה באופן ניכר את תמיכתה בטרור עולמי באמצעות משמרות המהפכה, משרדי המודיעין והביטחון האיראניים ובן בריתה של טהרן בלבנון – ארגון חיזבאללה.

תמיכתה של איראן בטרור ופעילות חיזבאללה הגיעו לשיא שלא נרשם מאז 1990, עם התקפות שמיוחסות להם בדרום מזרח אסיה, באירופה ובאפריקה. התיעוד מלמד כי חיזבאללה ואיראן המשיכו לספק קשת רחבה של תמיכה למשטר אסד בשנת 2012 – מטרה מוצהרת של המדינה ובת חסותה בלבנון.

זירת פיגוע נגד רכב של שגרירות ישראל בבירת הודו, ניו דלהי, 13 בפברואר 2012. רויטרס
תמיכתה של איראן בטרור ופעילות חיזבאללה הגיעו לשיא שלא נרשם מאז 1990. זירת הפיגוע בהודו, פברואר 2012/רויטרס

הדוח שהוכן על ידי מכון מחקר באוניברסיטת מרילנד בעבור משרד החוץ האמריקני מהווה את ההערכה הרשמית של המגמות והאירועים הקשורים לטרור ברחבי העולם ב-2012 ומתפרסם אחת לשנה. מלבד הערכה אסטרטגית, הדוח כולל גם סקירה של המדינות המממנות טרור ומהוות מקלט למחבלים ולארגוני טרור.

כתוצאה מדילול המנהיגות, בסיס אל-קאעדה בפקיסטן ממשיך להיחלש, כך מצא הדוח. יכולותיו של ארגון הטרור הסוני בתקיפה פחתו בשנה החולפת. חיסול בכירים רבים באל-קאעדה גרמו לבנות חסותו של הארגון ברחבי העולם להפוך לעצמאיות יותר ולהגביר את החטיפות בעבור כופר ופעולות פליליות אחרות למימון פעילותם. מעל 1,280 נחטפו או נלקחו כבני ערובה ב-2012. בנוסף, מציין הדוח כי על רקע אירועי האביב הערבי והשינויים במזרח התיכון ובצפון אפריקה, תמונת הלחימה בטרור באזורים אלו הפכה מורכבת יותר.

מצעד צבאי של משמרות המהפכה של איראן. אפריל 2013. AP
הדוח כולל גם סקירה של המדינות המממנות טרור ומהוות מקלט למחבלים ולארגוני טרור. משמרות המהפכה באיראן/AP

מעל 11 אלף בני אדם נהרגו ב-6,771 מתקפות טרור בשנה שעברה. על אף שב-2012 התקפות טרור הופיעו ב-85 מדינות שונות, מרביתן התרכזו בשלוש – פקיסטן, עירק ואפגניסטן. 55% מההתקפות, 62% מהקרבנות ו-65% מהפצועים נרשמו בשלוש המדינות הללו. למרות זאת, הממשל האמריקני צופה כי איום הטרור העולמי יהיה מבוזר יותר ומפוזר מבחינה גיאוגרפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully