וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט אסון בשמי הרצליה: מטוס צבאי חלף 70 מטר מססנה

מטוס צבאי שהמריא משדה דב בתל אביב חדר לתחום האווירי של שדה התעופה בהרצליה, וחלף במרחק קצר ליד מטוס קל שעמד לנחות. חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה בודק את המקרה

תאונה אווירית כמעט התרחשה הבוקר (רביעי) בשדה התעופה בהרצליה, כאשר מטוס מסוג בוננזה A36 ("חופית") של חיל האוויר, שהמריא משדה דב שבתל אביב, חדר ללא אישור לתחום האווירי של השדה הסמוך בהרצליה וחלף במרחק קצר מאוד ממטוס קל אזרחי מסוג "ססנה 127" שביצע הקפה סביב השדה, לקראת נחיתה. חוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה חוקר את נסיבות המקרה, שבו לא היו נפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
70 מטרים בלבד הפרידו בין המטוסים. ה"חופית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוואלה! חדשות נודע כי בסביבות השעה 10:00 בבוקר, הבחינו פקחי הטיסה בשדה התעופה האזרחי בהרצליה, המשמש כלי טיס קלים, כי המטוס הצבאי שהמריא זמן קצר קודם לכן משדה התעופה הסמוך בתל אביב, נכנס לתחום האווירי של מטוס אשר המתין באוויר לנחיתה. בזמן ההמתנה ביצע הטייס הקפה סביב השדה, כיוון שכלי טיס נוספים עמדו לנחות במסלול הנחיתה. הפקחים יצרו קשר עם צוות האוויר של מטוס התובלה, והורו לו לסטות ממסלולו, כיוון שכלי הטיס חלף במרחק קצר מאוד - כ-70 מטרים (200 רגל) בלבד, מהמטוס הקל שעמד לנחות. גורמים המעורים בפרטי המקרה אמרו כי מדובר במקרה חמור, שעלול היה להסתיים בנפגעים. לאחר התקרית הנחיתות וההמראות משדה התעופה בהרצליה נמשכו כסדרן.

במסגרת חקירת האירוע חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה יתחקר את הטייסים המעורבים בתקרית, ואנשיו יבחנו את הדיווחים שהועברו ברשת הקשר בין כלי הטיס למגדל הפיקוח. בסיום החקירה יפרסם החוקר דוח עם מסקנות, שעשויות לכלול בין היתר הזמנת הטייסים לשימוע, התליית רישיון טיס, קנסות ואף העמדה לדין, במקרים מסוימים. חקירת המקרה מתבצעת בשיתוף חיל האוויר, כיוון שבתקרית היה מעורב מטוס צבאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה בודק את המקרה. מטוס ה"חופית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרשות שדות התעופה נמסר: "החריגה בגובה זוהתה בעין על ידי מגדל הפיקוח בהרצליה. הפקחים הפעילו נוהל חירום להפרדת המטוסים במרחב והפרדת גובה בין המטוס שחרג למטוס שהיה במרחב. הפקחים העבירו דיווח מסודר וכן לחוקר הראשי במשרד התחבורה".

בחיל האוויר בודקים את פרטי האירוע.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully